- Reklama -

Uczniowie ZSBiO w Turcji

Uczniowie ZSBiO byli na kolejnej wymianie uczniów w Turcji w ramach realizowanego w szkole projektu Erasmus+ „EWASTE”.

Oto ich relacja z wyjazdu:

„Nasza podróż do Turcji rozpoczęła się  5 maja. Miastem, w którym odbywały się działania projektowe, był Izmir, położony nad Morzem Egejskim. Dzięki realizowanemu projektowi ERASMUS+ ‘EWASTE’ po raz kolejny mieliśmy okazję poszerzyć naszą wiedzę w zakresie właściwego zarządzania elektrośmieciami. Naszą szkołę reprezentowali Paweł, Olek, Martyna i Klaudia pod opieką nauczycielek języka angielskiego Marzeny Gałki i Anny Michalskiej.

Pierwszy dzień od świtu do późnego wieczora spędziliśmy w podróży. Następnego dnia zostaliśmy uroczyście przywitani występem artystycznym i ekologicznym pokazem mody. Mieliśmy okazję zobaczyć doświadczenia fizyczne i chemiczne przygotowane przez uczniów izmirskiej szkoły. Obserwowaliśmy też lekcje języka angielskiego. Trzeciego dnia promowaliśmy właściwe zarządzanie elektrośmieciami, biorąc udział w marszu promującym ekologiczny styl życia ulicami Izmiru. Odwiedziliśmy Muzeum Etnograficzne oraz Muzeum Dziedzictwa Narodowego i Historycznego Izmiru. Kolejnego dnia uczyliśmy się piosenki projektowej oraz poznaliśmy tradycyjną technikę tworzenia obrazów. Udaliśmy się też do fabryki Boscha, gdzie wysłuchaliśmy wykładu o firmie i odwiedziliśmy jej zaplecze przemysłowe. Wieczór tego dnia spędziliśmy na wspólnej kolacji w hotelu, podczas której otrzymaliśmy certyfikaty. Następnego dnia odwiedziliśmy Şirince, malowniczą wieś otoczoną sadami i ogrodami, gdzie rozpoczęliśmy dzień od tradycyjnego śniadania. Potem udaliśmy się do Domu Marii Dziewicy oraz do starożytnego miasta Efez. Byliśmy pod wielkim wrażeniem odwiedzanych miejsc. Ostatni dzień pobytu w Izmirze był dniem spędzonym z goszczącymi nas rodzinami. Pogoda dopisywała, więc mogliśmy wybrać się na dalsze zwiedzanie miasta. Odwiedziliśmy bazar, zwany ,,Kemeralti”, czyli często odwiedzane miejsce przez mieszkańców i turystów, gdzie kupiliśmy pamiątki. Codziennie mieliśmy okazję próbować tureckiej kuchni. Co chwilę spotykaliśmy się z miejscowymi zwyczajami, poznaliśmy turecką kulturę. Bez wątpienia to był nasz najlepszy tydzień w życiu, który będziemy bardzo często wspominać.

Projekt bardzo pomógł nam w poprawieniu naszych umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Poznaliśmy wielu wspaniałych rówieśników z Rumunii, Portugalii, Włoch i oczywiście z Turcji, z którymi cały czas utrzymujemy kontakt. Wróciliśmy 12 maja w nocy, ze świetnymi  humorami i przeżyciami, lecz też ze smutkiem, że tak szybko nasza wymiana się skończyła.”

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

Martyna, Klaudia, Paweł i Olek z ZSBiO

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.