- Reklama -

- Reklama -

- Reklama -

- Reklama -

To nie ZUS, to oszuści!

Oszuści znaleźli sobie kolejny sposób na wyłudzenie danych. Tym razem podają się za pracowników ZUS-u. Przestrzegamy, że konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Są to próby oszustw.

- Reklama -

Do Zakładu docierają sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Polega on na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu. Telefon odbiorcy pokazuje, że dzwoni ktoś zaufany, np. znajomy lub instytucja, a w rzeczywistości dzwoni ktoś zupełnie inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów.

– W ostatnich dniach pojawiają się zgłoszenia od klientów, że kontaktował się z nimi „rzekomo ktoś z ZUS”. Na ekranie telefonu wyświetlał się numer infolinii Zakładu, czyli 22/560 16 00. Dzwoniący pytał, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta w Platformie Usług Elektronicznych i czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o tej zmianie – informuje Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim.

- Reklama -

– Zakład Ubezpieczeń Społecznych podkreśla, że nie dzwoni do klientów w takich sprawach. Ostrzegamy, by pod żadnym pozorem nie podawać dzwoniącym danych do logowania w PUE ani danych osobowych – dodaje Małgorzata Korba.

red. 

 

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.