- Reklama -

- Reklama -

Wybór części do auta ma znaczenie

Tłumiki i amortyzatory są odpowiedzialne za określone właściwości jezdne pojazdu, więc wybór odpowiednich ma znaczenie.

- Reklama -

Amortyzatory są bardzo ważnym elementem każdego auta. Tłumik również powinien być odpowiedni, chociaż mało kto zwraca na niego uwagę, bo jest mało widoczną częścią auta. W zależności od rodzaju są one miej lub bardziej głośne. Ustawienie amortyzatorów jest jednym z ostatnich elementów, które muszą zostać wykonane podczas tuningu zawieszenia.

Jak działają amortyzatory?

Wewnątrz stałej komory amortyzatora znajdują się wejścia zaworów i ciecz hydrauliczna. Zawieszenie porusza się we wszystkich kierunkach, tłok porusza się wewnątrz cylindra. amortyzatory zazwyczaj dostosowują się do warunków drogowych, a im szybciej zawieszenie się porusza, tym większy opór dają amortyzatory.

Znaczenie przepustnicy: Amortyzatory odgrywają ważną rolę w prowadzeniu i obsłudze twojego samochodu. Oprócz zapewnienia komfortowej jazdy, amortyzatory pomagają w radzeniu sobie z niezawodnością pojazdu, pokonywaniem zakrętów, opieką, trzymaniem się podłoża, spowolnieniem, dystansem zatrzymania i ogólnie bezpieczeństwem.

Źródło obrazu – www.autoczescionline24.pl

Rodzaje amortyzatorów stosowanych w samochodach:
Poniżej przedstawiamy amortyzatory stosowane w samochodach:

Monotube Damper:

W tej konstrukcji zastosowano jeden cylinder podzielony przez dryfujący rozdzielacz na komorę olejową i gazową.

Tłumik dwururowy:

Jak sama nazwa wskazuje, amortyzator dwururowy wykorzystuje dwa koncentryczne cylindry. Wewnętrzny cylinder jest wypełniony olejem i mieści wał i cylinder.

Wewnętrzna przepustnica obejściowa:

- Reklama -

Dwururowe amortyzatory Fox, które można znaleźć w latającym pickupie Forda, łączą w sobie długi skok z delikatnym tłumieniem opozycji. Liczne obwody są zaangażowane w tworzenie siły tłumiącej w centrum 50% ruchu.

Tłumik magnetoreologiczny:

Tłumiki MR wykorzystują dwie pętle elektromagnetyczne umieszczone w cylindrze do wytwarzania pola magnetycznego wokół wejść cylindra.

Spool-Valve Damper:

Zawory suwakowe, które składają się z ułożonej na sprężynie płyty używanej jako pokrywa komory, umożliwiają przepływ oleju przez ostatecznie uformowane porty w ścianach komory, gdy sprężyna jest napięta.

Elektronicznie sterowany amortyzator:

W najbardziej uniwersalnych konstrukcjach amortyzatorów siła tłumienia jest sterowana przez mieszankę elektronicznie sterowanych zaworów i niezaangażowanych zaworów typu shim-stack.

Oznaki konieczności wymiany przepustnicy:

Potrzebę diagnostyki przepustnicy można określić na podstawie następujących oznak:

  • Zwiększenie odległości spowalniania; 
  • utrudnione kierowanie pojazdem; 
  • Fenomenalne odgłosy jazdy; 
  • drżenie karoserii pojazdu; 
  • zmniejszone poczucie bezpieczeństwa w przedziale pasażerskim;
  • Nierównomierne lub przyspieszone zużycie opon

Zastąpienie przepustnicy:

Powinny być wymieniane co 3 lub 4 lata, a ze względu na jazdę w niebezpiecznym klimacie – po przejechaniu 40 000 – 50 000 kilometrów. Należy zdjąć koło, a następnie przewody hamulcowe bez odłączania ich od zacisków, poluzować górne mocowanie sprężyny zabezpieczającej; odkręcić dolne nakrętki mocujące element; ostrożnie i równomiernie zapakować sprężynę za pomocą aparatów odciągowych; wprowadzić kolejny element.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.