- Reklama -

- Reklama -

Słomiany zapał w stosowaniu diety – jak się go pozbyć?

Wszyscy to znamy – rozpoczął się nowy rok, za nami postanowienia kolejnych zmian, a wśród nich nierzadko i te dotyczące odchudzania lub zwyczajnie prowadzenia zdrowego stylu życia. Pierwszy miesiąc czy dwa idą wyśmienicie – jesteśmy jeszcze pod wpływem nowego wyzwania, które napędza nas do działania i wyzwala nadzieję na to, że wszystko pójdzie po naszej myśli – wytrwamy w postanowieniu, zgubimy kilogramy czy całkowicie zmienimy skład tego, co jemy, na zdrowe. Jednak im więcej czasu mija, tym bardziej zapał słabnie. Dlaczego się tak dzieje i jak to zmienić?

Wyznacz cel, który jest możliwy

Przede wszystkim warto pamiętać, że wytrwanie w naszym postanowieniu będzie tym bardziej dla nas możliwe, im bardziej realne do spełnienia postawimy sobie cele. Dążenia, które przerastają nasze możliwości, będą zawsze skazane na porażkę. Co prawda jest to oczywiste, ale okazuje się, że bardzo często własne oczekiwania względem nas samych są dużo większe niż oczekiwania, które w tej samej sytuacji mielibyśmy względem innych. To powszechne zjawisko, ludzie często mają tendencję do stawiania sobie większych wymagań i oceniania samego siebie bardzo surowo. Jeżeli przyjaciółka z pięciokilogramową nadwagą zapytałaby o radę, ile naszym zdaniem powinna schudnąć, z dużym prawdopodobieństwem odpowiemy, że jej nadwagi wcale nie widać. Natomiast jeśli sami będziemy przekonani, że ważymy o tyle za dużo, to dla wielu zgubienie 5 kilogramów będzie minimalną utratą, jaką sobie byśmy życzyli, a zwykle chcielibyśmy dla pewności zgubić jeszcze więcej, niż wynosi nadwaga. Stąd już tylko krok to wyznaczania sobie celów, które do osiągnięcia są bardzo trudne. Jeśli postanowimy, że zgubimy 20 kg, ryzykujemy, że szybko się zniechęcimy. Łatwiej będzie nam dotrzymać postanowienia, by cyklicznie gubić po kilogramie na dwa tygodnie. Osiągać będziemy mniejsze cele systematycznie, zamiast zniechęcać się, że czas mija, a wciąż nie udało się pozbyć określonej masy ciała.

Zdobądź wzorce, które pomogą wyrobić dobre nawyki

- Reklama -

Zdrowe odżywianie to zawsze pomysł pełen korzyści. Jeśli chcemy zamienić jedzenie śmieciowe, pełne konserwantów, sztucznych aromatów i barwników oraz innej chemii czy tłuszczów trans, na posiłki skomponowane ze świeżych składników, pełne witamin to dla naszego organizmu nie ma lepszego prezentu. Niemniej, jeśli do tej pory zdrowe jedzenie nie było naszą domeną, łatwo o brak pomysłów na posiłki. Niewiedza w tym temacie może skutkować do szybkiego powrotu do tych złych, ale za to od lat znanych nawyków. Jeśli zatem postanowimy podratować zdrowotnie nasze ciało i umysł idealnie skomponowanymi posiłkami, zadbajmy o to, by wyrobić sobie odpowiednie nawyki żywieniowe. Nie będzie to łatwe dla nowicjusza. Z pomocą mogą przyjść gotowe posiłki, przygotowywane przez specjalistów dietetyków. Catering dietetyczny w Poznaniu na przykład proponuje codzienny dowóz zestawu pięciu posiłków, z czego każdy przygotowywany jest ze świeżych komponentów, z odpowiednimi proporcjami mikro- i makroelementów. Dodatkowo można wykluczyć z nich alergeny, takie jak gluten i laktoza. Tego typu dieta pomaga przełamać obawy przed spożywaniem zdrowych posiłków przez osoby uzależnione od produktów przetworzonych – idealnie doprawione i smacznie przygotowane przekonały już niejednego sceptyka, który pragnął zdrowo się odżywiać, a jednocześnie wątpił w to, że zdrowe jedzenie jest smaczniejsze niż to śmieciowe.

Pamiętajmy, że zmiana wymaga czasu. Nie rezygnujmy przedwcześnie. Z początku zawsze jest trudno, gdyby było inaczej, nie wymagałoby to postanowienia noworocznego, które składamy niczym swoistą przysięgę. Jeśli jednak wytrwamy, to oprócz założonego rezultatu zyskamy też większą pewność siebie i wiarę we własne możliwości.

- Reklama -

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.