- Reklama -

- Reklama -

Dlaczego z przetargu zniknęła ścieżka rowerowa?

Już po raz trzeci ogłoszono przetarg na rozbudowę drogi powiatowej Księżpol - Harasiuki. Wpływające oferty są zbyt drogie, dlatego inwestor rezygnuje z kolejnych elementów inwestycji, m.in. z utwardzonego pobocza. Nasz czytelnik zwraca uwagę, że takie działania, to nic innego jak rezygnacja z budowy ścieżki rowerowej: - Przecież Biszcza, Wólka Biska, Księżpol to mogą być miejsca do rozwoju turystyki rowerowej. Ciekawe czy włodarze z tych gmin wiedzą, że dalej będą zaściankiem - pyta mieszkaniec.

- Reklama -

Napisał do nas czytelnik zaniepokojony planowanym remontem drogi Księżpol-Harasiuki:

-Od jakiegoś czasu obserwuje inwestycje realizowane przez powiat biłgorajski i z przerażeniem stwierdziłem ostatnio że Zarząd Dróg Powiatowych już trzeci raz ogłasza przetarg na „Przebudowa drogi powiatowej nr 2934L Księżpol – Harasiuki” i co zauważyłem?  Że nagle z przetargu zniknęła ścieżka rowerowa z Księżpola do Harasiuk. Nie wiem kto o tym decyduje, ale takie inwestycje robi się raz na kilkadziesiąt lat i na pewno już nikt nie powróci do tego tematu, gdy nie będzie  tej ścieżki rowerowej teraz wybudowanej. Tyle mówi się o bezpieczeństwie oraz o rozwoju turystyki na ziemi biłgorajskiej, o przyciągnięciu turysty, a co robią władze? Usuwają z projektu jeden z atutów regionu. Przecież jest już wybudowana ścieżka rowerowa z Biłgoraja do Tarnogrodu i dalej do granicy województwa, ta ścieżka poprzez Księżpol wspaniale by się łączyła z usuniętej z przetargu drogi rowerowej z Księżpola przez Wólke Biską do Harasiuk. Powiat może się tłumaczyć, że brak funduszy, ale takie inwestycje robi się raz a dobrze, a na przyszłości nie warto oszczędzać. Rozwój turystyki umożliwi powstanie kilku miejsc pracy, a o to warto bić się.  Przecież Biszcza, Wólka Biska, Księżpol to mogą być miejsca do rozwoju turystyki rowerowej. Ciekawe czy włodarze z tych gmin wiedzą,  że dalej będą zaściankiem. Może Nowa Gazeta zajmie się tym tematem? – pisze mieszkaniec i rowerzysta.

 

Mulawa wybory do 05.04.2024

Z przyjemnością zajmujemy się tematami zgłaszanymi przez naszych czytelników, dlatego przeanalizowaliśmy historię przetargów na rozbudowę wspomnianej drogi.

 

Przetarg na realizację inwestycji ogłaszano 3 razy: 06.09.2022, 30.09.2022 oraz 17.10.2022. W pierwszym terminie wpłynęły 3 oferty jednak przetarg został unieważniony ze względu na to, że cena oferty z najniższą ceną przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. (Najniższa oferta wynosiła 35 777 604, 26 zł najwyższa zaś 54 885 452, 74zł).

W związku z drugim przetargiem wpłynęło już 5 ofert, gdzie najniższa wynosiła 26 77 412, 85zł. Przetarg również unieważniono, gdyż budżet przeznaczony na wykonanie zadania wynosił 23 403 111, 46 zł.

 

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

31.10.2022 nastąpiło otwarcie ofert z trzeciego przetargu. Ale już w drugim  przetargu zmodyfikowano ofertę:

 

„UWAGA: 1. Ze względu na ograniczone środki finansowe, Zamawiający odstępuje od wykonania: – utwardzonego pobocza o nawierzchni bitumicznej o szer. 1,5 m i dł. 10238 m, – wycinki drzew wchodzących w kolizję z utwardzonym poboczem, – części nowych przepustów pod zjazdami indywidualnymi, – części wykopów i nasypów związanych z wykonaniem utwardzonego pobocza, pozostawiając do wykonania pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej i przedmiarze robót. Wykonawca wycenia roboty na podstawie załączonego przedmiaru robót, który nie zawiera robót, od których odstępujemy.” – czytamy w ogłoszeniu o zamówieniu.

W ogłoszeniu nie ma wprost mowy o ścieżce rowerowej, ale czytelnik wyjaśnia, że chodzi mu o utwardzone pobocze, z którego budowy zrezygnowano:

 

– W ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia jest zapis, że rezygnuje się z utwardzonego pobocza o szerokości 1,5 m na długości 10238m. Jest to, w mojej ocenie, ta ścieżka rowerowa – utwardzone asfaltem pobocze. To ma bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo. taki układ jest w Suścu na Szumy –  asfaltowe pobocze dla rowerzystówwyjaśnia czytelnik.

 

 

W odpowiedzi na 3 przetarg wpłynęły już tylko 2 oferty: jedna od Konsorcjum firm Lider z Kraśnika i Sandomierza na kwotę 25 872 096, 01 zł i druga od firmy STRABAG z Pruszkowa na kwotę 25 777 796, 01 zł.

 

Wątpliwości czytelnika przekazaliśmy rzecznikowi Starostwa Powiatowego w Biłgoraju. Czekamy na odpowiedz urzędników w tej sprawie.

 

 

Foto: Google Maps

 

 

 

 

 

 

- Reklama -

11 Komentarze
  1. Gang Słodziaków mówi

    Tyle inwestycji że aż ci co plują jadem mają w końcu o czym pisać brawo dla rządzących tak trzymać za chwilę ci co tak neguja inwestycje sami pierwsi będą z nich korzystać tak to działa zazwyczaj ale co pogadaja to ich biedni mali ludzie

  2. nie taka mapa mówi

    a któż to mapę manipulacyjnie zamieścił, wcale nie o taki odcinek chodzi

  3. Anatol mówi

    Ta sciezka z Księzpola do Harasiuk połaczy sie ze scieżka z Krzeszowa do Harasiuk. Byłoby super pojezdzic sobie sciezkami i nie patrzec jak tiry mijaja rowerzystów. czy auta osobowe mijaja rowerzyste o kilka cm bo sie na trzeciego wciskaja. Zycie i zdrowie ludzi ponoc jest bezcenne wiec chcemy sciezki rowerowej. To inwestycja na lata jak ktos juz napisał. Rozwinie turystyke rowerowa i zdrowie ludzkie. jak bedziemy sie wiecej ruszac. A rower to swietna sprawa jest.

  4. info mówi

    żadnej ścieżki rowerowej nie było w planie , tylko utwardzone pobocze, ktoś pojęć nie zna pojęć i się wymądrza , „tak się spodnie kraje jak materiału staje”, roboty budowlane wzrosły o 50% to skąd podatków nabierzesz
    ścieżkę rowerową zawsze można zrobić , jak większa kasa popłynie, a jak nie to ten asfalt na jezdni jest bardziej potrzebny i chodniki

    1. ja mówi

      Tak samo można by powiedzieć, dlaczego nikt nie mówi o ścieżce rowerowej Biłgoraj – Frampol i Frampol – Biłgoraj są tylko odcinki drogi serwisowej nie połączone. Jak coś się nie zrobi odrazu to widać przy dorabianiu, można spojrzeć Goraj, tam to już któraś rocznica zwężenia dróg, po dobudowaniu chodnika.

  5. ciemny mówi

    Po co tam ścieżka rowerowa jak tam nikt nie jeździ rowerem niech robią tam gdzie trzeba te ścieżki i po kolei inwestycje

  6. Ech… mówi

    Ze ścieżki rezygnują, bo wybrali ofertę na tor w Biłgoraju 10 milionów droższą niż najtańsza. Mają rozmach sku…..y.

    1. Bj mówi

      Kolego zamiast hejtować poczytaj trochę o przetargach… może zrozumiesz.
      Budowa toru to świetna sprawa.
      Do tego jeszcze basen… może w końcu coś się w Biłgoraju zacznie dziać.

      1. ja mówi

        Basen jest zamiast prac na szpitalu.

    2. Biłgoraj mówi

      Myślę że nie ma co porównywać tak dużej inwestycji jaką jest budowa autodromu do budowy ścieżki rowerowej… Powiat oraz wszyscy mieszkańcy będą mieli wiele korzyści z budowy toru. Moim zdaniem inwestycja jak najbardziej poprawna skorzysta na tym nie tylko powiat Biłgorajski lecz również całe województwo które dostanie obiekt z prawdziwego zdarzenia!!!! A to że nie była to najtańsza opcja świadczy o rozwadze Rządzących gdzie wybiera się konsensus między jakością a cena bo jak dobrze się orientuję nie jest to ani najtańsza ani najdroższa opcja… Nie pozdrawiam

  7. Krystian mówi

    Po co chłopom z ksiezpola iokolic jakas sciezka rowerowa. No po co?? Rowerami beda jezdzic. Toz to jakies fanaberie sa . A przydałaby sie jak nic gdyz w Biszczy jest zalew tam zjezdza sporo ludzi z okolic jest tez wypozyczalnia rowerow i sciezka bylaby takim uzupełnieniem tego. połaczyła by sie w ksiezpolu z scoezka Biłgoraj tarnogród. Było by super pojezdzic sobie spokojnie bez ogladania sie za siebie czy cie jakies auto nie rozjedzie. Ruch jest spory gdyz nad zalew sciagaja tlumy autami. Prosze o przemyslenie temetu sciezki rowerowej, To ionwestycja która sie opłaci. I bedzie bezpieczniej dla rowerzystów których mamy coraz wiecej.

Odpowiedz na 1 |
Anuluj odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.