Noclegi – Bździuch

Razem na europejskiej drodze – przystanek Tarnogród

Partnerzy tarnogrodzkiej szkoły przybyli z Francji, Węgier, Włoch oraz odległej Islandii. Zgodnie z harmonogramem projektu była to już czwarta mobilność po spotkaniach we Francji, Włoszech i na Węgrzech, ale pierwsza z tak liczną delegacją uczniowską. Dzięki ogromnej życzliwości miejscowych uczniów, a przede wszystkim ich rodziców aż 29 dzieci z partnerskich szkół znalazło gościnę w Tarnogrodzie.

Program wizyty był bardzo bogaty i różnorodny. Po gorącym powitaniu przez całą społeczność szkolną i władze miasteczka goście wyruszyli na zwiedzanie szkoły i wizyty w klasach. Było to duże przeżycie zwłaszcza dla najmłodszych, którzy prezentowali swoje różnorodne talenty i obdarowali przybyłych własnoręcznie wykonanymi drobnymi upominkami. Wspólne pokonanie ścieżki edukacyjno-zdrowotnej wytyczonej w obrębie miejscowości było okazją do doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim, ale też pokazania najpiękniejszych zabytków i ciekawych zakątków Tarnogrodu.

Wizyta w Przedszkolu Miejskim rozpoczęła drugi dzień spotkania i stała się okazją do pokazania umiejętności najmłodszych mieszkańców miasteczka. Dodatkowym punktem była prezentacja zdrowych produktów z ekologicznego gospodarstwa ogrodniczego pana Tomasza Obszańskiego. Zwiedzanie piekarni i ciastkarni "Kapka" oraz kompleksu przetwórczo-produkcyjnego BioConcept-Gardenia Sp. z o.o., specjalizującego się w przetwórstwie owoców i warzyw ekologicznych było sposobnością do pokazania najnowszych miejscowych zakładów produkcyjnych oraz ich promocji. Wieczorem zagraniczni goście z dużym zainteresowaniem uczestniczyli w otrzęsinach klas IV, a następnie wspaniale bawili się na wspólnej dyskotece.

W środę odbyła się wycieczka do Zamościa. W programie znalazły się zajęcia edukacyjne w języku angielsku oraz zwiedzanie zamojskiego zoo. Następnie Arsenał i zamojskie Stare Miasto urzekło wszystkich zwiedzających, zaś strzał armatni na Nadszańcu stał się hitem całej wycieczki.

Kolejnego dnia odbyły się pokazy cyrkowe przygotowane przez wszystkie kraje. Największe wrażenie zrobiły przedstawiane przez tarnogrodzkiego ucznia karciane sztuczki. Równie dobrze bawili się wszyscy uczestnicy zawodów sportowych, gdzie poza rywalizacją liczyła się dobra zabawa i humor. Popołudniowe zabawy integracyjne, jazda konna, pływanie kajakiem i gra w kręgle to atrakcje przygotowane dla uczestników mobilności w Obszy. W tych sportowych klimatach szybko pojawiało się wzajemne porozumienie i tolerancja, nawiązywały się znajomości i przyjaźnie, a pozytywne emocje przełamywały wszelkie bariery.

Ostatni dzień mobilności to wizyty w miejscowym gimnazjum, szkole filialnej w Luchowie Górnym oraz w Środowiskowym Domu Samopomocy w Tarnogrodzie. W trakcie tego tygodnia odbyło się również kilka roboczych spotkań, na których uszczegółowiono realizację kolejnych działań projektowych oraz mobilności.

Jak mówią uczestnicy projektu, każda tego typu wizyta stwarza możliwość zaangażowania się w działania projektowe nie tylko niewielkiej grupy młodzieży z opiekunami, ale również pozostałych uczniów i nauczycieli oraz dużej części rodziców, czyli całej społeczności szkolnej. – Uczestnictwo przybyłych dzieci w zajęciach edukacyjnych, dyskotece, wspólne pokonywanie ścieżki edukacyjnej oraz wyjazd do Zamościa stworzyły naszym uczniom nowe możliwości doskonalenia języka angielskiego, nawiązywania przyjaźni oraz poznania kultury i zwyczajów innych narodów. Zwiedzanie przez dorosłych gości kolejnych klas, rozmowy podczas przerw, wspólne posiłki umożliwiły nauczycielom wymianę doświadczeń zdobytych podczas wieloletniej pracy zawodowej, poszerzenie wiedzy na temat systemów edukacji w krajach partnerskich oraz motywowało do doskonalenia swoich umiejętności językowych – twierdzą zgodnie tarnogrodzcy pedagodzy, którzy podkreślają, że podczas tygodniowego pobytu zagranicznych delegacji ogromną rolę odegrała Rada Rodziców, której członkowie przygotowali dla gości degustację tradycyjnych polskich potraw. – Wszyscy byli zachwyceni przygotowanymi specjałami oraz zazdrościli nam tak zaangażowanych w życie szkoły rodziców. Pobyt uczniów i nauczycieli z krajów partnerskich w naszej szkole przyniósł korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom – dodają.

Uczestnicy projektu podkreślają, że dzięki tej wizycie nastąpiła bardzo konstruktywna wymiana doświadczeń pomiędzy pedagogami na wielu różnorodnych płaszczyznach. Młodzież nawiązała nowe kontakty i przyjaźnie, poznała inne kultury, a przede wszystkim miała okazję "doszlifowania" języka angielskiego. 

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.