- Reklama -

- Reklama -

Projekt „Kodowanie w bibliotece”

Kodowanie, programowanie to umiejętność uważana za jedną z ważniejszych kompetencji naszej rzeczywistości. Przydaje się ona w bardzo wielu dziedzinach życia. W przypadku programowania uczenie się przez zabawę, eksperymentowanie i dzielenie się z innymi przynosi dobre efekty. Aleksandrowska biblioteka przygotowała dla swoich użytkowników ofertę edukacyjną w tym zakresie.

- Reklama -

Gminna Biblioteka Publiczna w Aleksandrowie zakwalifikowała się do udziału w projekcie „Kodowanie w bibliotece – II edycja”, realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Programu Rozwoju Bibliotek 2017-2018, finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej w ramach umowy dotacji z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności.

Dzięki udziałowi w projekcie biblioteka otrzymała trzy roboty Photon z fiszkami i scenariuszami, matę edukacyjną, trzy gry Scottie Go! EDU i  trzy tablety. Wartość netto otrzymanego sprzętu to 2740,92 zł.

Mulawa wybory do 05.04.2024

Naukę podstaw programowania świetnie uatrakcyjnia wykorzystanie tych nowoczesnych pomocy edukacyjnych. Gra Scottie Go! umożliwia prowadzenie ciekawych zajęć z tabletami, w formie zabawy i z elementami rywalizacji. Natomiast robot Photon to nowoczesna innowacyjna zabawka edukacyjna, produkowana przez polską firmę Photon Entertainment. Z Photonem można prowadzić zajęcia już z najmłodszymi dziećmi i stopniowo zwiększać poziom trudności. Na zajęciach można wprowadzać elementy zabaw ruchowych z wykorzystaniem maty edukacyjnej i specjalnych fiszek.

Biblioteka w ramach projektu zaplanowała: zajęcia „Przygoda z kodowaniem w bibliotece” dla przedszkolaków i dzieci ze szkoły podstawowej, zajęcia w czasie ferii „Robot Photon i zabawa z kodowaniem”, konkurs plastyczny „Moja przygoda z kodowaniem”, turniej dla grup „Zakodowana  historyjka”, popołudniowe zajęcia dla najmłodszych dzieci „Kodowanie w Kąciku Malucha”, zajęcia i konkurs na opracowanie gry planszowej z wykorzystaniem robota Photon, wyjazdy z robotami do przedszkola i szkoły podstawowej na zaproszenie oraz założenie w bibliotece Klubu Kodowania.

Roboty Photon już zadomowiły się w aleksandrowskiej bibliotece. Pan Paweł Kupczak, informatyk z Urzędu Gminy Aleksandrów nauczył młodzież z Klubu Kodowania, jak je obsługiwać. Teraz młodzi ludzi będą dzielić się swoją wiedzą, prowadząc zajęcia dla dzieci podczas ferii zimowych.

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

Te wszystkie działania biblioteka będzie mogła realizować dzięki współpracy ze Szkołą Podstawową im. Dzieci Zamojszczyzny w Aleksandrowie, Przedszkolem „Leśne Skrzaty”, Urzędem Gminy Aleksandrów i Kołem Przyjaciół Biblioteki.

Nauka kodowania przez zabawę zachęci dzieci już od najmłodszych lat do zdobywania tej umiejętności tak ważnej do lepszego radzenia sobie z nowymi technologiami, a przede wszystkim pewniejszego i bezpieczniejszego korzystania z wszechobecnych elektronicznych urządzeń i usług.

 

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.