- Reklama -

- Reklama -

- Reklama -

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych przeważnie budzi wiele pytań i wątpliwości u osób lub marek które chcą z niego skorzystać. Jednymi z najważniejszych jest to ile trwa pozycjonowanie stron internetowych, ile kosztuje, a także czy pozycjonowanie jest zobowiązujące. Są to przeważnie główne czynniki decydujące o tym czy zlecimy pozycjonowanie strony agencji SEO. Poniżej przedstawiamy wszystkie te kwestie i odpowiadamy na najczęściej padające pytania.

- Reklama -

Jakie są koszty pozycjonowania

Na to pytanie również trudno jest odpowiedzieć w sposób konkretny. Teoretycznie samo pozycjonowanie stron internetowych jest procesem darmowym i możemy wykonywać je samodzielnie. W praktyce jednak pozycjonowanie będziemy zlecali agencjom marketingowym czy agencjom SEO które zatrudniają specjalistów, a także posiadają dużo większe kompetencje i możliwości od nas samych – właścicieli witryn. Będzie to wiązało się z pewnymi kosztami, które warto poznać przynajmniej orientacyjnie.

toyota Yaris

Podstawowy zakres zawierajacy pozycjonowanie stron internetowych będziemy mogli rozpocząć już od ok. 1000 zł miesięcznie. W sieci istnieje wiele agencji SEO, które oferują pozycjonowanie w cenie kilkuset złotych. Należy jednak pamiętać, iż będą to nakłady finansowe dobre dla małych stron internetowych, a także niewymagających projektów. Sumy takie możemy przeznaczać również na początku ogólnego procesu pozycjonowania, aby oszacować, jakie kwoty będziemy musieli przeznaczać docelowo.

Porada od specjalisty: Często przeznaczenie kilkuset złotych na pozycjonowanie strony internetowej nie ma większego sensu i nie przyniesie dobrych rezultatów. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej jest przekazać te środki na zakup np. contentu na stronę lub reklamę pozwalającą pozyskać klienta od razu. Powinniśmy zatem liczyć się z rekomendacjami firm, które potrafią dość dokładnie określić budżet wymagany do pozycjonowania naszej strony internetowej i przeznaczyć na ten cel właśnie taką sumę. – Rafał z Wphocus.com – Centrum WordPress i WooCommerce

Ważnym elementem, który daje już pewien pogląd na temat kosztów pozycjonowania, jest średnia suma wydawana przez filmy na ten cel. Według statystyk, badań czy opinii klientów i specjalistów przeważnie na pozycjonowanie stron internetowych polskie firmy wydają kwoty rzędu 2000 zł – 3000 zł miesięcznie. Jest to już kwota która pozwala dynamicznie pozycjonować naszą stronę internetową, spełniać założone cele np. sprzedażowe i spełniać wiele innych zadań, które stawiamy przed naszą witryną. Suma oscylująca wokół tej kwoty będzie jednak nieco inna dla konkretnych firm i marek w zależności od celu, jaki stawiają przed witryną, a także sytuacji jaka panuje w danej branży. Pozycjonowanie lokalne lub pozycjonowanie strony w mało popularnych kategoriach tematycznych będzie kosztowało często bliżej dolnej granicy, a uzyskiwanie maksymalnych efektów w popularnych branżach tematycznych górnej granicy.

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

Pozostając przy kosztach pozycjonowania stron internetowych, dobrym rozwiązaniem z którego powinniśmy korzystać zawsze zlecając tego typu usługi jest wysłanie wielu zapytań ofertowych o ich indywidualną wycenę. Branża SEO charakteryzuje się elastycznością cen, które, mogą znacznie różnić się od siebie. W przypadku pozycjonowania stron internetowych miesięczny koszt promowania witryny w wyszukiwarce Google może być różny w różnych firmach. Dzięki temu będziemy mogli wybrać najtańszą lub najbardziej opłacalną opcje i zmniejszyć koszty pozycjonowania. Należy jednak pamiętać, aby wybierać jedynie pośród firm, które spełniają nasze podstawowe warunki czy co do jakości świadczonych usług itp. Wybieranie bezwzględnie najtańszej agencji do pozycjonowania naszej strony internetowej nie jest najlepszym pomysłem i przeważnie skończy się brakiem niepożądanych efektów.

Dlaczego pozycjonowanie musi kosztować

Mówiąc o pozycjonowaniu stron internetowych, musimy mieć na uwadze, iż jest to bardzo złożony i skomplikowany proces. Osoby zaangażowane w niego — w tym przypadku pracownicy agencji, są specjalistami posiadającymi najczęściej wykształcenie kierunkowe, doświadczenie i wysokie kompetencje. Ich czas jest bardzo cenny i nawet liczony po korzystnej cenie będzie pewnym wydatkiem. Samo rozpoczęcie działań wymaga wykonania audytu, a także zaplanowania strategii pozycjonowania, co już na wstępie generuje sporą ilość roboczogodzin, jakie muszą zostać przeznaczone na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Do pozycjonowania witryny najczęściej angażuje się również wielu specjalistów z różnych dziedzin od kwestii technicznych po te związane z contentem czy grafiką. Ważnym powodem dla którego pozycjonowanie stron internetowych nie jest tanie jest również dodawanie samego contentu na stronę. Stworzenie treści pisanych, a także graficznych jest dodatkowym elementem pozycjonowania, które trzeba uwzględnić w ogólnym rachunku.

Odpowiadając też na pytanie dlaczego pozycjonowanie musi kosztować, warto pamiętać, iż wszystkie włożone środki w pozycjonowanie strony internetowej są inwestycją. W porównaniu do innych sposobów reklamy internetowej, pozycjonowana strona będzie przynosiła nam profity przez bardzo długi czas nawet jeśli całkowicie przerwiemy proces pozycjonowania. Promowanie się poprzez stronę w wyszukiwarce Google jest również jednym z najefektywniejszych finansowo rozwiązań digital marketingu, gdyż posiada niskie stawki pozyskania klienta.

Czy pozycjonowanie jest zobowiązujące

Aby odpowiedzieć na to pytanie należy zaznaczyć, iż pozycjonowanie stron internetowych nie jest zobowiązujące. Możemy nim dowolnie zarządzać a także przerywać je czy modyfikować nasze działania. Pozycjonowanie możemy wykorzystywać również czasowo lub dla konkretnych celów czy kampanii marketingowych. Jest to jednak teoretyczna ogólna odpowiedź na to pytanie która powinna być punktem wyjściowym do poznania całego kontekstu odpowiedzi.

Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, iż pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i regularnym. Decydując się na niego powinniśmy zatem mieć na uwadze, iż najlepsze rezultaty uzyskamy jeśli będziemy wdrażać je regularnie, a także długotrwale. Jeśli zlecamy pozycjonowanie stron internetowych agencji SEO, i podpisujemy umowę o pozycjonowanie która będzie oznaczona na czas określony, będziemy również mieli obowiązek dotrzymać tej umowy i regularnie opłacać abonament. W przeciwnym razie będziemy narażeni na karę umowną i inne konsekwencje prawne za złamanie umowy. Osiąganie również imponujących celów w zdecydowanej większości wypadków wymaga regularnego działania.

Jeśli zatem jesteśmy osobami lub markami chcącymi korzystać z pozycjonowania stron internetowych i obawiamy się zobowiązań, musimy mieć na uwadze, iż pozycjonowanie samo w sobie nie jest zobowiązujące, ale aby uzyskać najlepsze efekty powinniśmy pozycjonować naszą stronę regularnie i długotrwale. Możemy jednak korzystać w tym celu z niezobowiązujących zakupów poszczególnych usług, pozycjonowania za efekt czy krótkookresowego pozycjonowania, które będziemy przedłużali jeśli nasza sytuacja będzie na to pozwalała.

Pozycjonowanie to rónież linki zwrotne umieszoczone  w sieci.

Pozyskiwanie linków zwrotnych do naszej strony internetowej podczas procesu pozycjonowania to jedna z ważniejszych czynności. Świadczą one o renomie i autorytecie strony, wpływają bezpośrednio na ranking naszej witryny, a także pomagają pozyskiwać ruch. W tym tekście zbieramy wszystkie najpopularniejsze i najlepsze pomysły na pozyskiwanie linków zwrotnych oraz przedstawiamy zarówno sprawdzone sposobem na linkowanie zwrotne, ale też i te bardziej oryginalne oraz zaskakujące.

Fora internetowe

Pierwszym najpowszechniejszym sposobem pozyskiwania linków zwrotnych do pozycjonowanej witryny jest umieszczanie ich na forach internetowych. W sieci znajdziemy tysiące for w różnych branżach i kategoriach tematycznych. Są one ogólnodostępne, co sprzyja pozyskiwaniu linków. Aby to zrobić wystarczy zarejestrować się i umieścić link do naszej strony internetowej. Można robić to na różne sposoby. Możemy odpowiadać na inne posty w dyskusji i prezentować naszą witrynę jako przykład. Możemy również polecać się jako godna uwagi marka lub zapraszać do zapoznania się z większą ilością contentu na naszej stronie internetowej. Na szczególną uwagę zasługuje ostatni sposób pozyskiwania linków – wraz z dodanym wartościowym contentem. Choć stworzenie takiego wpisu zajmie nam nieco więcej czasu, warto wybrać tę metodę. Raz stworzony materiał będziemy mogli opublikować w wielu różnych miejscach, a dodatkowo rzeczywiście będzie przyciągał na naszą stronę internetową dzięki swojej jakościowej treści.

Przed dodawaniem linków na forach internetowych, należy zapoznać się z regulaminem i upewnić się, czy dodając linki nie złamiemy zasad panujących w danej społeczności. Pozyskując linki z forum, powinniśmy również tworzyć jakościowe konta i to właśnie z nich publikować odnośniki, co zwiększy naszą wiarygodność i pozwoli również na wymianę tych usuniętych.

Komentarze na blogach

Podobnym sposobem pozyskiwania linków zwrotnych do naszej strony internetowej jest umieszczenie komentarzy na blogach. W sieci istnieje wiele stron i blogów, które umożliwiają komentowanie treści. Do tego sposobu linkowania możemy zaliczyć również platformę YouTube.

Jeśli chcemy wykorzystać ten sposób pozyskiwania linków, powinniśmy wyselekcjonować miejsca tematyczne związane z naszą kategorią. Następnie, warto publikować linki zwrotne wraz z ciekawym opisem tak, aby nie były uznawane za spam i usuwane. Warto zatem połączyć treść wpisu z naszą witryną i opublikować komentarz w takim kontekście. Nie powinniśmy bezpośrednio polecać naszej marki, aby wpis z linkiem nie został uznany za reklamę.

Wizytówka Google Maps

Jednym z najważniejszych linków, jakie musimy pozyskać w procesie pozycjonowania i od którego powinniśmy rozpocząć takie linkowanie, jest uzyskanie linku zwrotnego z wizytówki na Google Maps. Mapy Google umożliwiają założenie wizytówki, a następnie powiązanie jej ze stroną internetową poprzez podanie adresu www na niej. Jest to bardzo mocny sygnał dla wyszukiwarki Google podczas indeksowania, gdyż wyszukiwarka z pewnością odnajdzie tak opublikowany odnośnik. Pomoże on również nadać kontekstu lokalnego naszej witrynie.

Jeśli chcemy pozyskać link z Google Maps, powinniśmy zadbać również o jakościową wizytówkę. Warto poświęcić nieco czasu na odpowiednią konfigurację a nawet regularne pozycjonowanie. Wpłynie to pozytywnie na naszą stronę internetową, o czym nie zdaje sobie sprawy wiele osób.

Serwisy wizytówkowe

Na podobnej zasadzie, co Google Maps w sieci działa wiele serwisów wizytówkowych. Są to serwisy oferujące wizytówki firm i służące do odnajdywania ich przez klientów. Serwisy takie mają zazwyczaj biznesowy charakter i również tak jak w przypadku Google Maps pozwalają na podstawowe przedstawienie i zaprezentowanie naszej marki. Na takich serwisach możemy dodać link do naszej strony internetowej, co daje możliwość skutecznego linkowania. W sieci znajdziemy przynajmniej kilka – kilkanaście największych i najbardziej renomowanych serwisowych wizytówkowych. Możemy dzięki temu zbudować solidną podstawę do dalszego linkowania. Niektóre serwisy wizytówkowe, będą wymagały do nas opłacenia publikacji wizytówki, choć są i takie gdzie możemy się zaprezentować całkowicie za darmo.

Artykuły sponsorowane

Zdecydowanie najbardziej profesjonalnym sposobem pozyskiwania linków zwrotnych do naszej witryny jest wykorzystywanie do tego celu artykułów sponsorowanych. W sieci istnieje wiele stron i serwisów, które umożliwiają w zamian za opłatę dodanie artykułu sponsorowanego. Przeważnie są one wykorzystywane do promocji wizerunkowej danej marki lub właśnie do pozyskiwania linków zwrotnych. Serwisy te często są prowadzone głównie z myślą o zarabianiu na oferowaniu publikacji artykułów sponsorowanych, a więc do dyspozycji otrzymamy niezwykle dużą liczbę tego typu stron.

Przede wszystkim serwisów tych możemy poszukiwać na specjalnych platformach łączących reklamodawców i influencerów, gdzie znajdziemy konkretne oferty wraz z ceną za zamieszczenie artykułu sponsorowanego. Możemy również dołączyć do grup tematycznych na Facebooku, które również umożliwiają porozumiewanie się osobom chcącym dodać link i osobom chcącym użyczyć odpłatnie swojej strony internetowej.

Planując wykonanie takiego linkowania zewnętrznego, powinniśmy zwrócić uwagę na tematykę serwisu, aby odpowiadała tematyce naszej strony. Wbrew pozorom ma to spory wpływ na ocenę naszej witryny i jej indeksowanie wyszukiwarce Google. Warto poznać jak najwięcej ofert cenowych, aby móc przeanalizować, które oferty są najbardziej opłacalne. W takiej sytuacji warto wybierać po prostu te, które dadzą nam najwięcej korzyści w zamian za jak najniższą cenę. Dzięki temu będziemy mogli publikować więcej linków zwrotnych i osiągać więcej profitów.

Plusem tego rozwiązania jest niewątpliwie wygoda. Bez problemu znajdziemy sporą liczbę różnorodnych serwisów internetowych, które umożliwiają dodawanie linkowania zwrotnego. Często będą to również atrakcyjne finansowo oferty jakościowych i tematycznych witryn. W ten sposób możemy od ręki i bez poświęcenia czasu czy uwagi zbudować imponujące portfolio backlinków.

Artykuł na Wikipedii

Wikipedia to jedna z największych stron internetowych w sieci o szczególnej renomie – faworyzowana wręcz przez wyszukiwarkę Google. Pozyskanie linku z tej elektronicznej encyklopedii jest jednak możliwe i realne. Przeważnie nie myślimy nawet o pozyskiwaniu linków z tego typu serwisów, gdyż wydaje się to nam niezwykle skomplikowane czy drogie. Dodanie takiego linku zwrotnego z globalnej witryny do naszej pozycjonowanej strony może być jednak łatwiejsze, niż nam się wydaje. Wystarczy stworzyć realny ciekawy i jakościowy wpis, a także umiejętnie wpleść link do naszej witryny. Znanych jest wiele przypadków, w których stratega tak powiodła się. W zamian za stworzenie wartościowego artykułu możemy zatem cieszyć się pozyskaniem tak wartościowego linku zwrotnego.

Aby tak się stało, należy jednak poświęcić nieco więcej czasu niż na linkowanie z forów internetowych czy blogów. Przede wszystkim musimy stworzyć wartościowy i rzeczywiście przydatny materiał, który zostanie wyświetlony na Wikipedii. W tym celu możemy nawet zamówić jego napisanie.

Portale ogłoszeniowe

Pozyskanie linku zwrotnego z serwisu, który ma wiele milionów użytkowników to marzenie osób pozycjonujących swoje witryny internetowe. Przeważnie nie stać nas na taki wydatek wykupując artykuł sponsorowany na poczytnym portalu tematycznym. Istnieje jednak pewne rozwiązanie, które możemy wykorzystać i pozyskać taki link za darmo. Jak jest to możliwe?

Umożliwiają one dodawanie ogłoszeń wraz z linkiem do strony zewnętrznej, gdzie znajduje się więcej informacji o ofercie pracy lub szczegóły dotyczące danej firmy, która wystawia ogłoszenie. Idąc tym tropem, chcąc zatrudnić pracownika w naszej firmie lub chcąc sprzedawać produkty, możemy wykorzystać dodawanie ogłoszeń do pozyskiwania linków zwrotnych z internetu. Możemy zatem na wszystkich najpopularniejszych portalach dodać ogłoszenie o zatrudnieniu, które będzie zawierało w sobie link do naszej witryny.

Jest to dość niecodzienny sposób pozyskiwania linków zwrotnych, który jednak działa i może być z powodzeniem wykorzystywany. Dodanie do ogłoszenia linka zwrotnego w taki sposób może też czasami wiązać się z koniecznością opłaty za opublikowanie ogłoszenia, choć nie będzie ona niezwykle wysoka i w dużej liczbie przypadków jest akceptowalna.

Linki od sprzedawców

Ciekawym sposobem na pozyskiwanie linków zwrotnych do naszej witryny jest kupowanie ich na Allegro lub w internecie czy w agencjach marketingowych. Jest ta opcja polecana szczególnie osobom, które nie znają się na procesie linkowania, a które chcą wspomóc pozycjonowanie witryny. Można tego typu opcję wykorzystywać nawet jeśli naszą witryną zajmuje się agencja SEO, ale należy z nią uzgodnić wszystkie szczegóły takiej akcji. Kupowanie linków zwrotnych polega na zapłaceniu osobie lub firmie, aby to właśnie ona za nas pozyskała linkowanie zwrotne. Najczęściej sprzedawcy będą wykorzystywali wyżej wymienione sposoby pozyskiwania linków, ale będą robili do samodzielnie — często dużo efektywniej, gdyż posiadają sporo doświadczenia. Nie będziemy musieli również angażować się w ten proces, a zaoszczędzony czas będziemy mogli przeznaczyć na tworzenie contentu, rozwijanie projektów czy inne czynności związane z naszym biznesem.

Jest to dobry pomysł linkowania zwrotnego, jeśli posiadamy budżet, ale powinniśmy szczególną uwagę zwrócić na renomę sprzedawcy od którego kupujemy linki. Ważne jest, aby pozyskiwane linki były jakościowe i nie szkodziły naszej stronie, a także nie były wartościowe. Choć teoretycznie możemy zrzec się poszczególnych linków zwrotnych do naszej witryny w GSC aby uniknąć negatywnych konsekwencji takiego linkowania, jeśli wydajemy środki na linkowanie, powinniśmy zadbać, aby przyniosło ono przynajmniej minimalne pozytywne efekty. Należy również nawet pomimo wykupienia profesjonalnej obsługi, samodzielnie nadzorować proces dodawania linków, aby nie były one odbierane jako spam i nie zagrażały naszej witrynie, gdyż to my poniesiemy ewentualne konsekwencje niskojakościowego linkowania zwrotnego.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.