- Reklama -

- Reklama -

- Reklama -

Płacimy więcej za zakupy

- Reklama -

W lutym 2016 r., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, odnotowano wzrost cen większości badanych artykułów żywnościowych. W grupie „owoce i warzywa” najbardziej podrożały ziemniaki (o 56,8%), marchew (o 52,3%), cebula (o 47,6%), cytryny (o 44,2%) i jabłka (o 30,1%). 

W grupie „pieczywo i produkty zbożowe” więcej płacono między innymi za ryż biały (o 7,2%) i za bułeczkę pszenną (o 4,9%), natomiast mniej za chleb mieszany pszenno-żytni (o 3,3%), za kaszę jęczmienną (o 0,9%) i za mąkę pszenną (o 0,4%). 

Mulawa wybory do 05.04.2024

W grupie „mleko, sery i jaja” podrożało miedzy innymi mleko krowie o zawartości tłuszczu 3,2-3,5% UHT (o 3,2%), śmietana o zawartości tłuszczu 18% (o 3,0%) i ser twarogowy półtłusty (o 0,5%). Potaniał natomiast ser dojrzewający (o 15,0%), jaja kurze świeże (o 3,7%) i mleko krowie o zawartości tłuszczu 2,0-2,5% (o 3,3%).

Grupa „oleje i pozostałe tłuszcze” charakteryzowała się spadkami cen. Najbardziej obniżyła się cena masła o zawartości tłuszczu 82-83% (o 10,8%), nieco mniej oleju jadalnego rzepakowego (o 5,5%). Wzrosła cena margaryny do smarowania pieczywa (o 6,0%). 

W grupie „mięso, jego przetwory i ryby” konsumenci mniej płacili między innymi za kurczęta patroszone (o 6,3%), za mięso wieprzowe z kością – schab środkowy (o 6,1%), za mięso wołowe z kością – rostbef lub antrykot i bez kości – z udźca (odpowiednio o 4,4% i o 2,3%) oraz za kiełbasę suchą (o 1,3%). Więcej natomiast trzeba było zapłacić za filety mrożone z morszczuka (o 11,9%), za karpia świeżego (o 6,9%), za szynkę wieprzową gotowaną (o 2,0%) i za kiełbasę wędzoną (o 0,3%).

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

Wśród pozostałych badanych artykułów żywnościowych najbardziej zdrożał cukier biały, kryształ i herbata liściasta, za które płacono odpowiednio o 25,9% i o 19,5% więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.

W lutym 2016 r., w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego, odnotowano wzrost cen większości badanych artykułów nieżywnościowych i usług konsumpcyjnych. W grupie „odzież i obuwie” najbardziej zdrożały półbuty męskie i damskie skórzane na podeszwie nieskórzanej (odpowiednio o 9,5% i o 7,4%), koszula męska z długim rękawem (o 8,9%), rajstopy damskie cienkie, gładkie (o 5,9%) i podkoszulek męski z krótkim rękawem (o 4,7%). Potaniał natomiast garnitur męski 2-częściowy (o 6,7%) i spodnie dziecięce typu jeans, na wzrost 116-146 cm (o 5,1%). 

Wzrosły koszty usług związanych z użytkowaniem mieszkania, w tym opłata za wywóz nieczystości zarówno niesegregowanych, jak i segregowanych, odpowiednio o 13,9% i o 13,0%, za zimną i za ciepłą wodę odpowiednio o 3,9% i o 2,6%. Natomiast obniżyła się cena węgla kamiennego I gatunku o 0,4%. 

Podrożały także niektóre usługi dla ludności, np.: naprawa klejonego obuwia męskiego o 4,0% oraz oczyszczenie chemiczne lub ekologiczne garnituru męskiego 2-częściowego o 2,1%.

W lutym 2016 r., w porównaniu z lutym ub. r., obniżyły się ceny środków czystości, między innymi: pasty do mycia zębów o 6,7% i mydła toaletowego o 3,3% oraz ceny paliw, w tym oleju napędowego i benzyny bezołowiowej 95-oktanowej odpowiednio o 16,8% i o 10,5%. Znalazło to odzwierciedlenie w opłacie za przejazd taksówką osobową na terenie miasta, która zmniejszyła się o 11,0%. Wśród pozostałych artykułów nieżywnościowych wzrost odnotowano w przypadku ręcznika frotte (o 11,0%) i biletu normalnego na przejazd autobusem miejskim (o 7,8%), zaś spadek w przypadku miksera elektrycznego (o 5,3%).

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.