Księżpol: Chciała sprzedać płaszcz. Została oszukana
39-latka podczas sprzedaży płaszcza na portalu ogłoszeniowym straciła 1400 złotych. Nieświadoma zagrożenia kobieta kliknęła w podesłany przez oszusta link i zalogowała się do swojego banku. Po wpisaniu loginu i PIN-u otrzymała wiadomość, że z jej rachunku wypłacono pieniądze za pomocą kodu BLIK.
Wczoraj mieszkanka Księżpola powiadomiła o oszustwie na jej szkodę za pośrednictwem popularnego portalu internetowego. 39-latka wystawiła na sprzedaż płaszcz, wyceniając go na kwotę 15 złotych. Wkrótce otrzymała powiadomienie o kupnie przez osobę towaru i kliknęła w ikonę przypiętą do jej oferty. Natychmiast została przekierowana na stronę swojego banku. Celem sfinalizowania transakcji nieświadoma zagrożenia kobieta wpisała login oraz PIN. Po krótkiej chwili otrzymała informację, że z jej rachunku ktoś wypłacił BLIK-iem w bankomacie na terenie województwa mazowieckiego 1400 złotych. Policjanci prowadzą w tej sprawie czynności i apelują o zachowanie ostrożności podczas zakupów on-line.
Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Przestrzegajmy kilku podstawowych zasad:
- Nie wchodźmy w linki, które są wysyłane za pomocą komunikatorów;
- Nie otwierajmy e-maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników;
- Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła;
- Pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania;
- Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa zmieniajmy je, nie rzadziej niż zaleca to administrator;
- Weryfikujmy, co i kto do nas pisze.
sierż. sztab. Joanna Pilarska