„Kolorowy Dzień w Peru” w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie

W Szkole Podstawowej w Hedwiżynie realizowane były wspólnie z Fundacją Pomocy Dzieciom "Krzyk" dwie inicjatywy: "Przeszłość i Przyszłość – Starość i Młodość" przez uczennice klasy 8 oraz "DziałaMY! Edukacja = Tolerancja" przez uczniów klasy 3 gimnazjum w ramach projektu "Różnorodność nas uskrzydla".

Głównym celem inicjatyw było uświadomienie przedstawicielom różnych grup wiekowych, że każdy człowiek bez względu na to, jak bardzo się od nas różni, zasługuje na taki sam szacunek, jakiego my oczekujemy od innych. Podjęte działania takie jak: spotkania z historykiem regionalnym panem Tomaszem Brytanem, „Kolorowy Dzień w Peru” i „Kolorowy Dzień w Szkole, „Majowe różnorodności” – biesiada integracyjna dziadków, rodziców i uczniów oraz zaproszonych gości połączona z warsztatami robienia kwiatów z bibuły, „Wyraź siebie – Dzień mody, urody i młodych talentów”, „Różni, ale równi – Serdeczny Dzień”, „Łańcuch przyjaźni”, „Skrzynka Nietolerancji” i „Skrzynka Najżyczliwszej Osoby w szkole”, „Plakat Tolerancji i Życzliwości”, a także wycieczka do Biłgoraja połączona z grą terenową „Wielokulturowy Biłgoraj” oraz rajd rowerowy „Na tropach historii” dały naszym wychowankom możliwość dotarcia do ludzi z Małej Ojczyzny oraz poszerzenia horyzontów poprzez poznanie innych nacji, ich kultury i obyczajów, pogłębienia wiedzy historycznej i geograficznej.

Bardzo ważnym wydarzeniem w szkole był „Kolorowy Dzień w Peru”. 17 maja społeczność szkolna gościła Peruwiańczyków, rodzinę ucznia klasy III. W szkole w Hedwiżynie gościli: Brajan Cama Hinojosy; Fulqencio Cama Pinto, Rosalia Hinojosa de Cama z miasta Pino oraz Ruben Hinojosa Diaz de Nunez, Eryk Nunez Mamani, Delia Hinojosa Nunez, Benjamin Hinojosa Nunez, Dora Zuniga Quispe, Norma Hinojosa Zuniga, Alexandra Hinojosa Zuniga, Magalia Hinojosa Gutierrez z Arequipy. Muzyka, śpiew, taniec, opowieści potomków Inków przeniosły nas daleko do Ameryki Południowej w wysokie Andy i do deszczowych lasów Amazonii. Dzieci miały możliwość zagrania na takich instrumentach jak: antara – fletnia pana, qwena – flet peruwiański, qwenaczo, flanta, zampona, maltas, zankas, chaj chas i quenilla. Mogły posłuchać legend i historii nie tylko po hiszpańsku, ale także w języku ajmara. Pomocą w tłumaczeniu na język polski służyła pani Basia Majewska i tato Brajana Dany Cama Hinojosa.

Uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum brali udział w wielu konkursach, quizach indywidualnych i zespołowych na etapie szkolnym, powiatowym i wojewódzkim. Martyna Wasąg zajęła III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Historycznym „Rodzinna Historia”, a także I miejsce w Powiatowym Konkursie Wiedzy o Powstaniu Styczniowym na Ziemi Biłgorajskiej, w tym konkursie 2 miejsce przypadło z kolei Katarzynie Bogdanowicz. Nasi podopieczni z klas IV-VIII i III gimnazjum uczestniczyli również  w warsztatach fryzjerstwa, gastronomii, kelnerstwa i reklamy przygotowanych przez młodzież ZSOiZ w Biłgoraju.

Koordynator projektu Ewa Łosiewicz SP w Hedwiżynie

 

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.