- Reklama -

Jak zregenerować filtr DPF?

Obecnie niemal każdy samochód z wysokoprężnym silnikiem diesla, wyposażony jest w filtr cząsteczek stałych, popularnie zwanym DPF. Zostały one zamontowane po to, by ograniczyć emisje szkodliwych substancji do atmosfery. Głównym zadaniem filtra DPF jest zatrzymanie cząsteczek sadzy i wypalenie ich wewnątrz, w wysokiej temperaturze. Mimo tego, że chronią one środowisko i nas samych, gdyż substancje wydzielane przez samochody z silnikiem diesla, osadzają się w płucach, dla wielu właścicieli samochodów stają się najbardziej problematycznym elementem. Jak zatem możemy zregenerować filtr DPF?.

Jak przebiegała naprawa DPF dawniej?

Niestety dawniej, regeneracja filtra cząsteczek stałych była niemożliwa. Co to oznaczało?. Tyle, że zużyty lub wadliwie działający filtr, można było jedynie wymienić. Jednak koszty tej operacji mogły sięgać nawet 10 tysięcy złotych i często było to przedsięwzięcie całkowicie nieopłacalne. Wiele posiadaczy samochodów z silnikiem diesla decydowało się więc na jego całkowite usunięcie. Nie dość, że było to i jest całkowicie nielegalne, to dodatkowo miało znaczący wpływ na czystość powietrza, gleb i wód, nie wspominając już o naszym zdrowiu. Wraz z postępem technologii i pogłębieniem się wiedzy na temat filtrów cząsteczek stałych, dziś możemy skorzystać ze znacznie tańszych rozwiązań. Wystarczy bowiem zregenerować filtr, by przywrócić mu fabryczne parametry.

Jak wygląda regeneracja filtra cząsteczek stałych?

- Reklama -

Jak już zostało wspomniane, dziś nie musimy pozbywać się DPF z naszego samochodu. Wadliwie działające filtr można zregenerować, dzięki czemu, będzie on działał jak nowy. Jest to nie tylko znacznie tańsze rozwiązanie, ale również znacznie prostsze i mniej czasochłonne. Obecnie filtr DPF możemy zregenerować na trzy różne sposoby:

  • regeneracja DPF pasywna- to pierwszy sposób na przywrócenie właściwego trybu pracy naszemu filtrowi. Jest to także sposób całkowicie bezpłatny, a regeneracje możemy przeprowadzić sami. Na czym polega więc regeneracja pasywna?. To nic innego jak długa jazda samochodem, na wysokich obrotach. Możemy wykorzystać w tym celu autostradę lub drogę ekspresową. Jazda na wysokich obrotach powoduje zwiększenie się temperatury do około 600 stopni Celsjusza. W takiej temperaturze dochodzi do wypalenia się sadzy zalegającej we wnętrzu filtra.
  • regeneracja aktywna- by ją przeprowadzić, musimy wykorzystać komputer silnika samochodu. Chodzi o uzyskanie właściwej temperatury, która zwiększy obciążenie elektryczne na poszczególnych elementach auta. Modyfikuje się więc pracę turbosprężarki, a także zamykamy układ cyrkulacji spalin. Jak największe obciążenie silnika, ułatwi osiągnięcie temperatury niezbędnej do wypalenia zalegającej sadzy.
  • regeneracja wymuszona- to ostateczne rozwiązanie, w przypadku gdy dwa poprzednie sposoby okazały się nieskuteczne. Wówczas należy się udać do specjalistów. Od lat liderem na rynku regeneracji filtrów DPF jest firma turbokrymar.pl, gdzie wykfalifikowana kadra pracownicza, korzystając z narzędzi diagnostycznych i naprawczych przeprowadza regeneracje filtra. Wykorzystują oni najnowsze technologie i narzędzia, które służą czyszczeniu i regeneracji filtra cząsteczek stałych. Przed rozpoczęciem filtr jest dokładnie testowany i diagnozowany. Następnie przy pomocy dwóch pomp. pracujących niezależnie jest dokładnie oczyszczany, a następnie osuszany. Po zakończeniu procesu regeneracji jest on ponownie sprawdzany pod kątem wydajności i skuteczności regeneracji. Oznacza to przywrócenie mu prawie 100% technicznej sprawności.

Zapraszamy również do:
Auto Klinika Białystok
http://autoklinika.bialystok.pl/felgi/malowanie-proszkowe-felg/
ul.Sosabowskiego 1
15-178 Białystok

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.