Jak wyglądał Dzień Wiosny w Zespole Szkół w Soli?

 

Słońce, dłuższe dni, ciepło… Każdy  z nas marzy, by nareszcie zobaczyć pierwsze kwiaty i usłyszeć głos skowronka – zwiastuna Wiosny. Niestety zima nie daje za wygraną, śnieg i mróz towarzyszą nam od jakiegoś czasu. Ale czy to powód, żeby nie świętować 21 marca – Dnia Wiosny? Oczywiście, że nie! Zespół  Szkół w Soli jest tego dobrym przykładem.

Z okazji pierwszego Dnia Wiosny w szkole odbył się Szkolny Festiwal Talentów.  Impreza ta ma za zadanie promowanie talentów artystycznych naszych uczniów, sprzyja rozwojowi ich zainteresowań, uczy autoprezentacji  oraz podnosi poczucie własnej wartości.

Podczas  festiwalu rywalizowali ze sobą przede wszystkim uczniowie szkoły podstawowej, udział wzięło też kilkoro przedszkolaków. Uczestnicy konkursu zaprezentowali rozmaite zdolności, np. grę na instrumencie, śpiew, taniec, recytację, gimnastykę, wystawę prac malarskich oraz umiejętności kabaretowe. Wykonawcy popisali się wysokim kunsztem artystycznym. Nikt na widowni nie miał czasu na nudę.

W tym czasie, w innej części szkoły, młodzież klas II gimnazjum prezentowała projekty edukacyjne, które przygotowywała od grudnia 2017 r.  Tematy projektów podejmowały zbadanie różnych problemów. Dotyczyły między innymi: wartości jakimi kieruje się człowiek XX-wieku, użyteczności portali społecznościowych, patriotyzmu Polaków czy ich sprawności fizycznej. Młodzież zaprezentowała wyniki swojej pracy w różnych formach. Były to prezentacje multimedialne, nagrania filmowe, pokazy, relacje z gry terenowej i Dnia Życzliwości. Wszystkie działania były długofalowe, wymagały od młodzieży kreatywności, współpracy w grupie, ciekawości poznawczej i przedsiębiorczości.

Pierwszy Dzień Wiosny może być  nudny, służyć ucieczkom z lekcji i bezcelowemu włóczeniu się po okolicy. Może też być ciekawy, zapewniający rozwój pasji, pełen radości i śmiechu. Nasz właśnie taki był!

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.