- Reklama -

- Reklama -

- Reklama -

Jak rozluźnić się po treningu

Wybór konkretnej opcji treningowej to oczywiście kwestia kluczowa dla osób, które chcą się zająć aktywnością.

Tak samo jest to istotne dla tych z nas, którzy już uprawiają jakiś sport. Niestety, nawet wtedy nie pamiętamy o tym, aby we właściwy sposób już po zakończeniu treningu rozluźnić nasze mięśnie. Jest to jednak bardzo ważne, aby funkcjonowały one prawidłowo i były lepiej przygotowane do regeneracji. Jest mnóstwo metod, a wiele jest w naszym zasięgu.

Możemy skorzystać z maty służącej do ćwiczeń albo wałka do masażu. Istotne mogą być także ćwiczenia oddechowe. Można tu skorzystać z wielu poradników lub po prostu posłuchać trenera, jeśli akurat z takim współpracujemy. Dzięki temu dowiemy się, jak skutecznie rozluźniać i rozciągać różne partie mięśni. Pamiętaj, że jeśli nie będziesz tego robić, to w niespodziewanym momencie mogą się pojawić kontuzje albo nawet trwałe urazy. W końcu każdy trener powie ci, że rozluźnianie mięśni to również jest ćwiczenie. Wtedy też można się przecież zmęczyć.

 

Kiedy powinniśmy rozluźniać mięśnie?

Gdy już doszedłeś do wniosku, że zamiast oglądania telewizji albo przeglądania witryn internetowych warto zająć się sportem, to koniecznie też musisz pomyśleć o diecie, ale także o wspomnianych ćwiczeniach rozluźniających. Nawet amatorzy wiedzą, że do prawidłowego funkcjonowania mięśni muszą one mieć zapewniony pełen zakres ruchu. Ćwiczenia siłowe i trening jest dedykowany dla każdego. Jeżeli zapomnimy o regularnym rozluźnianiu, to można doprowadzić nawet do bolesnych napięć i upośledzenia układu ruchu. Rejestracja przez https://bonusowykod.com/betclic/ to gwarancja rozrywki, której nigdy nie zapomnisz, a dodatkowo będziesz także na bieżąco z wynikami sportowymi.

Mięśnie rozluźnione i jednocześnie aktywne będą po prostu zdrowsze. W praktyce wystarczy tylko kilka ćwiczeń. Pamiętaj więc, aby mięśnie rozluźniać szczególnie wówczas, gdy:

  • odczuwasz ból ciągnący albo kłujący w konkretnym miejscu, albo w jego okolicach,
  • odczuwasz przeskakiwanie albo strzykanie stawu w okolicy konkretnego mięśnia,
  • straciłeś mobilność i pełen zakres ruchu w stawie,
  • odczuwasz dłużej utrzymujące się zmęczenie i masz spore trudności w poruszaniu się.

 

- Reklama -

Metody rozluźniania mięśni

Technik, jak na pewno domyślasz się, jest całe mnóstwo i trudno zdecydować się na jakąś konkretną. Jak poinformuje cię trener osobisty albo terapeuta, każda z form znalezionych w Internecie lub zaprezentowana właśnie przez specjalistę może być skuteczna, ale powinna być dopasowana odpowiednio dla ciebie. Najpopularniejsze z takich ćwiczeń to:

  • rolowanie na wałku,
  • ćwiczenia rozciągające,
  • ćwiczenia oddechowe.

Jedną z najpopularniejszych aktualnie form na całym świecie i wykorzystywaną przez różne grupy wiekowe jest na pewno rolowanie. To praktycznie to samo, co ręce masażysty albo fizjoterapeuty. Wałek będzie ogrzewać nasze tkanki i poprawiać krążenie. Będzie także rozluźniać spięte mięśnie i rozbijać punkty spustowe. Poprawia się wtedy regeneracja i mobilność. Wałki najczęściej są rekomendowane dla osób, które mają zakwasy lub czują blokady w mięśniach i stawach.

Z kolei ćwiczenia rozciągające muszą być realizowane rozsądnie. Nie będą polecane każdemu, bo rozciąganie ich może spowodować jeszcze większe osłabienie mięśni i doprowadzi do kontuzji. Natomiast oddechowe ćwiczenia są zalecane dla wszystkich. Ta metoda pozwala aktywować wszystkie mięśnie oddechowe, usuwając napięcia i gwarantując także relaks i odprężenie.

- Reklama -

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.