W ramach obchodów zorganizowano szereg atrakcyjnych i różnorodnych wydarzeń. Jednym z nich było „Pudełko pomysłów” – inicjatywa, która pozwoliła uczniom i czytelnikom anonimowo dzielić się swoimi sugestiami dotyczącymi działalności biblioteki. Najczęściej powtarzające się propozycje zostaną wdrożone w kolejnym roku szkolnym.
Podczas specjalnych lekcji bibliotecznych uczniowie klas I–VII mieli okazję bliżej poznać działalność zarówno biblioteki szkolnej, jak i publicznej. Dzieci tworzyły także plakaty pod hasłem „Biblioteka moich marzeń”, dzieląc się swoimi wyobrażeniami o idealnym miejscu do czytania i nauki.
Dla najmłodszych uczniów przygotowano wyjątkowe spotkanie z bohaterką książek Anity Głowińskiej – Kicią Kocią. Dzieci z zainteresowaniem wysłuchały historii o wizycie Kici w bibliotece, a następnie wzięły udział w zajęciach plastycznych i zabawach, które odbyły się w bibliotece publicznej.
Nowością tegorocznych obchodów była Strefa Ciszy – specjalnie wydzielone miejsce, w którym uczniowie mogą się wyciszyć, odpocząć lub oddać się lekturze. Dla dzieci z klas I–III przestrzeń ta została zorganizowana w bibliotece publicznej, natomiast starsi uczniowie (klasy IV–VIII) mogą korzystać z niej w bibliotece szkolnej. Wprowadzenie tej inicjatywy zostało poprzedzone zapoznaniem uczniów z regulaminem i harmonogramem korzystania ze Strefy.
W związku z utworzeniem Strefy Ciszy ogłoszono konkurs na jej logo. Najlepsza praca zostanie opublikowana na stronie internetowej szkoły oraz umieszczona na drzwiach pomieszczenia, a autor otrzyma nagrodę.
Ciekawą propozycją okazał się również „Kącik Młodego Twórcy” – projekt, w ramach którego uczniowie mogą prezentować swoje talenty artystyczne, literackie lub inne zainteresowania. Planowane jest specjalne spotkanie, podczas którego młodzi twórcy przedstawią swoje prace i podzielą się inspiracjami.
Polonistki przeprowadziły także eliminacje szkolne do Konkursu Czytelniczego „Radość czytania”. Wyłoniono dwóch uczniów, którzy będą reprezentować szkołę na szczeblu gminnym.
Wszystkie przedsięwzięcia spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony uczniów, którzy chętnie włączali się w proponowane aktywności. Dzięki tym inicjatywom biblioteka została ukazana nie tylko jako miejsce wypożyczania książek, ale również jako przestrzeń rozwoju, spokoju i inspiracji. Jak podkreślają organizatorki – najważniejsze jest, aby uczniowie mogli powiedzieć: „Lubię tu być!”.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.