W sobotę, 14 czerwca na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej odbył się finał Ogólnopolskiego Konkursu Programistycznego Gigathon. W gronie najlepszych znalazł się Kacper Hanaka, uczeń I Liceum Ogólnokształcącego im. ONZ w Biłgoraju, który uzyskał tytuł finalisty, zajmując wysokie, szóste miejsce.
Do finału zakwalifikowało się 80 uczestników w czterech kategoriach wiekowych. Ich projekty zostały wybrane spośród 1800 zgłoszeń nadesłanych w półfinale. W swojej kategorii wiekowej Kacper miał do dyspozycji cztery godziny na stworzenie uproszczonej wersji gry w stylu Monopoly, przeznaczonej dla dwóch graczy. Tematyka gry skupiała się na handlu częściami komputerowymi. Wśród obowiązkowych elementów znalazły się mechanizmy kupowania podzespołów, karty szansy i ryzyka oraz pola umożliwiające przemieszczanie się po planszy. Ocenie podlegały: zgodność z założeniami projektowymi, architektura rozwiązania, poziom techniczny, innowacyjność oraz dokumentacja projektu.
Gigathon 2025 odbywał się pod patronatem Ministerstwa Edukacji, Ministerstwa Cyfryzacji oraz Ośrodka Rozwoju Edukacji i zgromadził ponad 24 tysiące uczestników z całej Polski. Dwa pierwsze etapy miały formę zdalną – pierwszy obejmował quiz dotyczący wybranego środowiska programistycznego, natomiast w drugim należało wykonać projekt zgodny z otrzymanymi wytycznymi. Do etapu stacjonarnego zakwalifikowali się najlepsi uczniowie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.