W wyniku oszustwa 31-letni mieszkaniec powiatu biłgorajskiego stracił ponad 11 tysięcy złotych. Mężczyzna próbował sprzedać ekspres do kawy na popularnym portalu ogłoszeniowym, nie spodziewając się, że stanie się ofiarą przestępcy.
Oszust, podszywając się pod potencjalnego kupca, skontaktował się z mężczyzną, wysyłając mu link do realizacji transakcji. Po kliknięciu w przesłany odnośnik, 31-latek został przekierowany na stronę internetową, która wyglądała jak strona banku. W trakcie logowania, pojawiła się sugestia, aby skontaktował się telefonicznie w razie problemów.
Na jego telefon zadzwoniła rzekoma konsultantka portalu ogłoszeniowego, która poprosiła o autoryzację transakcji. Zmanipulowany mężczyzna, przekonany o autentyczności sytuacji, autoryzował trzy przelewy, nie zdając sobie sprawy, że w rzeczywistości oszust przejął kontrolę nad jego kontem. Po pewnym czasie 31-latek odkrył, że z jego konta bankowego zniknęło łącznie ponad 11 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas transakcji internetowych i kontaktów telefonicznych związanych z płatnościami. Przestępcy coraz częściej tworzą strony, które są łudząco podobne do oficjalnych witryn banków i sklepów internetowych. Należy zawsze zwracać uwagę na drobne szczegóły, takie jak adresy URL czy nazwy portali, które mogą zawierać subtelne różnice. Ważne jest również, by nigdy nie klikać w linki przesyłane przez nieznajome osoby, szczególnie jeśli prowadzą one do stron, które wymagają podania danych osobowych lub logowania się na konto bankowe.
Pamiętajmy, by zawsze zachować ostrożność i przestrzegać podstawowych zasad bezpieczeństwa w Internecie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.