- Reklama -

- Reklama -

- Reklama -

Ile wydać na reklamę, czyli strategia budowania budżetu adekwatnego do potrzeb firmy

Żadna firma nie rozwinie skrzydeł bez reklamy. Tutaj nie działa jednak strategia im więcej, tym lepiej, a tym samym im drożej, tym lepiej. Zatem, ile wydać na reklamę, aby nie zrujnować budżetu firmy, a jednocześnie osiągnąć stawiane cele reklamowe?

  1. Jaki budżet na marketing?
  2. Nie wiesz ile wydać na reklamę? Skup się nie na liczbach, a na efektach
  3. Ustalając budżet na marketing, weź po uwagę czas

Kluczem do sukcesu jest działanie efektywne, a więc takie, które pozwoli osiągnąć poszczególne cele. Nie zawsze wymaga to poświęcenia dużego budżetu na reklamę, a niekiedy nie angażuje środków finansowych niemal w ogóle.

Jaki budżet na marketing?

Odpowiedź jest krótka – odpowiedni. Odpowiedni, czyli taki, który pozwoli zainwestować w strategie przynoszące jak najlepsze rezultaty i który jednocześnie nie wymaga zaprzestania inwestowania w codzienne funkcjonowanie firmy lub jej rozwój. Nie trzeba więc od razu stosować kilku metod reklamowych. Znacznie lepiej zweryfikować, która metoda będzie najefektywniejsza, i policzyć ile będzie kosztowało jej wdrożenie w firmie. W ten sposób można uniknąć nieprzewidzianych wydatków oraz wydawania funduszy na strategie, które się nie sprawdzą. Jeżeli budżet na marketing jest niski, dobrze jest zainwestować w sprawdzone metody jak Google Ads, a podjęcie ryzykowniejszych działań pozostawić na czas, w którym będzie można zwiększyć budżet. Chcąc korzystać z form znanych i ryzykownych jednocześnie, proporcja ich finansowania powinna utrzymywać się na poziomie 80/20. Zatem, jaki budżet na marketing jest najlepszy? Adekwatny do potrzeb reklamowych firmy.

- Reklama -

Nie wiesz ile wydać na reklamę? Skup się nie na liczbach, a na efektach

Właściwie postawione pytanie nie powinno brzmieć ile wydać na reklamę, ale jak wydać zgromadzone fundusze. Budżet zawsze jest ograniczony, niezależnie od tego, czy wynosi on tysiąc czy kilkanaście tysięcy złotych. Oprócz proporcji w wydawaniu środków na znane i sprawdzone formy reklamy oraz reklamy ryzykowne, warto też zwrócić uwagę na stosunek nakładów, jakie poświęca się na produkcję materiałów reklamowych, do nakładów na promocję tych materiałów. Powinien być on dokładnie odwrotny niż w przypadku wyboru metod reklamy, a więc 20/80. Żadne materiały reklamowe nie przyniosą oczekiwanego efektu, jeśli nie zostaną odpowiednio wypromowane. Metod na promocję jest wiele – wystarczy wybrać te najefektywniejsze, biorąc pod uwagę grupę docelową, specyfikę branży, oczekiwania klientów oraz ich koszt. Coraz częściej spektakularne efekty reklamowe można osiągnąć, korzystając ze współpracy z partnerami biznesowymi lub influencerami. Ci ostatni cieszą się ogromną popularnością, a produkt promowany przez specjalistę, którego poczynania śledzą setki tysięcy fanów, ma szansę zaistnieć w świadomości rzeszy ludzi, a ci sięgną po niego przy najbliższej okazji.

Ustalając budżet na marketing, weź po uwagę czas

Osiągnięcie dobrych efektów reklamy wymaga czasu i to w niemal każdym przypadku, niezależnie od wybranej metody. Planując budżet, trzeba więc wziąć pod uwagę horyzont czasowy, który pozwoli określić, jak duża kwota jest potrzebna na opłacenie kampanii. Decydując się na Google Ads, można liczyć na szybkie efekty stosunkowo niewielkim kosztem, jednak wybierając SEO albo content marketing, trzeba się liczyć z inwestowaniem w reklamę przez kilka miesięcy oraz znaczne przesunięcie pierwszych efektów tej inwestycji. Dobrze skomponowany budżet na marketing powinien więc opierać się nie tylko na odpowiednich metodach, które pomogą osiągnąć zakładane cele, ale również na właściwym określeniu ilości czasu potrzebnego na uzyskanie zakładanych celów.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.