- Reklama -

- Reklama -

Ile powinien trwać onboarding?

Onboarding, czyli wdrożenie i przywitanie nowego pracownika, to kluczowa procedura, która pomaga stworzyć solidny zespół i zmniejszyć rotację personelu. Ile jednak powinien trwać proces wdrażania? Kiedy nowy pracownik staje się pełnoprawnym członkiem zespołu?

- Reklama -

Ile czasu zajmuje pracownikowi wdrożenie się w nowej firmie?

Z punktu widzenia przedsiębiorcy pełna adaptacja pracownika oznacza osiągnięcie stanu pełnej produktywności. Z punktu widzenia personelu zapewne wygląda to jednak inaczej. Badania wykazują, że 90% pracowników podejmuje decyzję dotyczącą tego, czy pozostać w danej firmie w ciągu pierwszych 6 miesięcy pracy. Z tych, którzy decydują się odejść, aż 68% czyni to już pierwszym kwartale. Z całą pewnością należy więc położyć nacisk na ten okres. Pierwsze 90 dni z całą pewnością jest kluczowe. Tymczasem firmy, które zamykają proces onboardingu w miesiąc czy nawet w tydzień, często nie wiedzą nawet, gdzie popełniają błąd.

Mulawa wybory do 05.04.2024

Wzorowy onboarding – ile powinien trwać?

Oczywiście nie każdy pracownik jest taki sam. Jedni wdrażają się i osiągają pełną produktywność szybciej, inni wolniej, a jeszcze inni nawet mimo skutecznego onboardingu mogą nie odnaleźć się w nowej firmie. Z całą pewnością warto jednak roztoczyć specjalny „parasol ochronny” nad nowym pracownikiem przez co najmniej 3 miesiące. Wielu ekspertów zaleca jednak, aby ten proces trwał dłużej – od 8-9 miesięcy nawet do roku.

Dlaczego dłuższy onboarding ma sens?

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

Dlaczego tak długo? Wystarczy przyjrzeć się argumentom:

  • dłuższa nauka przynosi lepsze rezultaty i pozwala na utrwalenie prawidłowych schematów;
  • dawkowanie informacji również zwiększa skuteczność nauki, a ponadto pomaga uniknąć przytłoczenia pracownika i zwiększa jego satysfakcję;
  • dłuższy onboarding pozwala zaadaptować się do zmieniających się potrzeb pracownika w tym czasie i rozwiać jego wątpliwości;
  • wydłużenie tego procesu pomaga również zwiększyć przywiązanie do firmy i lojalność.

Warto przy tym zaznaczyć, że długi onboarding nie musi być kosztowny ani trudny. Jak przeprowadzić go skutecznie? Więcej informacji znajdziesz na stronie https://www.gamfi.com/produkty/onboarding/.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.