- Reklama -

- Reklama -

Growth Hacking – reklamuj się sprytnie!

Growth hacking to ostatnio modne słowo w branży marketingu. Niektórzy kojarzą go ze stosowaniem różnego typu sztuczek, nie zawsze do końca uczciwych, jednak tak naprawdę jest to metoda, która wymaga wiele pracy, doświadczenia i bogatej wiedzy na temat pozycjonowania i reklamy. Na czym to polega, jakie korzyści może przynieść i kim jest growth hacker?

- Reklama -

Growth hacking – czym dokładnie jest?

Growth hacking (lub growth hacking marketing) w polskim tłumaczeniu oznacza hakowanie wzrostu. Jest to metodologia marketingowa, której celem jest nie tylko dotarcie z komunikatem reklamowym do odbiorców, ale przede wszystkim zadbanie o wzrost sprzedaży. Specjalista wykorzystujący taką metodę dba więc o to, by komunikat marketingowy nie tylko docierał do odbiorcy, ale wywoływał u niego pożądaną reakcję (zakup, zapisanie się do newslettera, przekazanie dalej posta).

Ideą growth hackingu jest to, by przychody firmy zostały zwiększone przy jak najniższych nakładach pracy i kapitału. Jest to technika, która wymaga wyjścia poza schemat standardowych kampanii reklamowych i skupienie się na innowacyjnych rozwiązaniach, które zagwarantują oczekiwane wzrosty. Specjalista nie planuje więc działań wymagających korzystania a drogich metod marketingowych, a opracowuje nowe, lepsze metody korzystania z tych, których wykorzystywanie jest darmowe lub tanie. Mowa na przykład o nowatorskim podejściu do mediów społecznościowych.

Gdzie sprawdzi się growth hacking?

- Reklama -

Można powiedzieć, że wszędzie, choć według specjalistów z Fabryki Marketingu najwięcej mogą tutaj zyskać startupy i niewielkie firmy, które dopiero rozpoczynają działania marketingowe w sieci. Jest tak dlatego, że growth hacking pozwala na osiągnięcie rezultatów szybko i przy niskich nakładach finansowych. A to właśnie jest najistotniejsze dla początkujących przedsiębiorców.

Metoda koncentruje się na obniżeniu kosztów pozyskania leada (czyli pożądanego działania odbiorcy), dzięki czemu przy niewielkim budżecie może generować oczekiwane wzrosty. Ważną zasadą jest też analizowanie efektów podejmowanych działań pod względem tego, jakie wymierne korzyści finansowe przynoszą. Ideą jest maksymalizacja sprzedaży i do tego właśnie dąży każdy profesjonalny growth hacker.

Growth hacker – w jaki sposób pracuje?

Dobry growth hacker powinien łączyć umiejętności sprzedażowe i programistyczne. Powinien działać kompleksowo, ponieważ tylko wtedy efekty mogą być zgodne z oczekiwanymi. Bardzo istotna jest też praktyczna wiedza marketingowa dotycząca między innymi prowadzenia kampanii Google Ads, Facebook Ads, optymalizacji stron internetowych, content marketingu czy mediów społecznościowych.

Trzeba też pamiętać, że Internet nieustannie się zmienia, a zmiany te następują bardzo szybko. Taki specjalista musi więc za nimi nadążać i stosować swoje działania do nowych wymagań. Jeśli więc planujesz zastosować taką technikę w swoich działaniach marketingowych, skorzystaj ze wsparcia kompetentnego specjalisty, który jest w stanie zagwarantować Ci wymierne rezultaty.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.