Eksperymentalna klasa z kalkulatorami graficznymi

Absolwent technikum po zdaniu egzaminów z poszczególnych kwalifikacji otrzymuje dyplom technika i może podjąć pracę lub dalszą naukę na wyższej uczelni. Ukończenie technikum informatycznego umożliwia ubieganie się o przyjęcie na dowolny kierunek studiów na wyższych uczelniach technicznych.

Szczególnie ciekawa jest propozycja nauczania matematyki w Technikum Informatycznym. Od klasy pierwszej przez cały czteroletni cykl kształcenia prowadzony będzie eksperyment „Matematyka z kalkulatorem graficznym”.

Bazując na bardzo pozytywnych doświadczeniach w stosowaniu kalkulatorów graficznych w Szkołach Europejskich (jest ich kilkanaście na terenie Europy) oraz liceów prowadzących tzw. Maturę Międzynarodową (IB) (jest ich kilkadziesiąt w Polsce, a wyniki maturalne, jakie osiągają uczniowie tych szkół na egzaminie z matematyki, są bardzo wysokie), ZSDiOŚ w Zwierzyńcu proponuje uczniom technikum informatycznego realizację rozszerzonego programu matematyki najpierw w tradycyjny sposób (bez korzystania przez uczniów z kalkulatorów graficznych) w trakcie lekcji wynikających ze standardowej siatki godzin. Równolegle, w każdym tygodniu, po kilku wstępnych lekcjach szkolenia z obsługi tego sprzętu, nauczyciel będzie pracował z uczniami na kalkulatorach.

Każdy uczeń klasy z wprowadzonym programem eksperymentu będzie miał możliwość indywidualnej pracy na kalkulatorze graficznym najnowszego typu TI – NSPIRE CX CAS, w ciągu dwóch godzin tygodniowo przez okres 4 lat, a także będzie mógł prezentować wyniki swoich prac na dużym ekranie, po podłączeniu kalkulatora do projektora. Ponadto dzięki modernizacji szkolnej sieci internetowej uczniowie będą mogli korzystać w domu z wersji komputerowej oprogramowania, którym dysponuje kalkulator graficzny. Nowa pracownia kalkulatorów została już zakupiona i czeka na pierwszych uczniów.

Zakłada się, że wprowadzony eksperyment powinien zaktywizować młodzież do wzięcia szerokiego udziału w różnych konkursach matematycznych i osiągania w nich satysfakcjonujących rezultatów. Umożliwi także lepsze przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego oraz stanowić będzie mocny fundament do kontynuowania nauki na studiach wyższych, głównie na kierunkach ścisłych, ekonomicznych czy inżynierskich, gdzie tego typu urządzenia są wykorzystywane.

Projekt eksperymentu został objęty patronatem Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz uzyskał już pozytywną opinię merytoryczną Zakładu Dydaktyki Matematyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS.

Opieka merytoryczna nad eksperymentem będzie sprawowana w ciągu 4 lat przez pracowników naukowych tej uczelni.

Nowy kierunek kształcenia stworzy również warunki do kształcenia w formie kursowej młodzieży uczącej się w zawodzie technik geodeta. Uczniowie pozostałych dwóch kierunków, czyli Technikum Ochrony Środowiska i Technikum Przemysłu Drzewnego będą mogli skorzystać z dokształcania w ramach organizowanych Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych i rozszerzyć swoje umiejętności o informatyczne.

Zachęcamy wszystkich uczniów gimnazjum, którzy lubią matematykę i informatykę, i nie boją się nowych wyzwań, by wzięli los w swoje ręce i przyszli do naszej szkoły, aby razem z nami odkrywać fascynujące możliwości, jakie stawia przed nami współczesna matematyka.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.