- Reklama -

- Reklama -

- Reklama -

Dzień Patrona Szkoły

- Reklama -

24 października Liceum Ogólnokształcące im. ONZ obchodzi Dzień Patrona Szkoły, którym jest Organizacja Narodów Zjednoczonych. Nadanie szkole imienia ONZ nastąpiło 8 maja 1986 roku, co jednocześnie stało się wkładem do propagowania ideałów organizacji i celów karty ONZ.

Z tej okazji w szkole odbyła się prelekcja pt. „UNESCO – edukacja dla pokoju i praw człowieka”, którą poprowadził Linus Onyango Omondi z Kenii. Podczas prelekcji zaproszony gość przedstawił tematy dotyczące działalności UNESCO na świecie, takie jak pokój, prawa człowieka, kulturowa tolerancja, a także omówił kulturę Kenii i jej możliwości i wyzwania. Natomiast młodzież z Klubu UNESCO uczestniczyła w warsztatach edukacyjnych pt. „Dreams Workshop”, które również poprowadził pan Omondi. Ponadto młodzież szkolna mogła zapoznać się z informacjami dotyczącymi działalności Organizacji Narodów Zjednoczonych na świecie przedstawionymi na kilku tablicach informacyjnych, gazetkach ściennych i prezentacji multimedialnej.

Mulawa wybory do 05.04.2024

Linus Onyango Omondi jest dziennikarzem, utalentowanym muzykiem, pisarzem, afrykańskim reprezentantem UNESCO, pokojowym ambasadorem młodzieży UNESCO w Kenii, byłym przewodniczącym Młodzieżowego Forum UNESCO w Kenii. Obecnie pracuje w Europejskim Forum Młodzieży.

Pan Omondi promuje afrykańską muzykę ludową, grając w zespole. Angażuje młodzież w ochronę i promocję kultury afrykańskiej poprzez muzykę i taniec. Ponadto jest zapraszany do wielu krajów, gdzie porusza tematy młodzieży i kulturowej integracji. Uważa się z obywatela świata i twierdzi, że wszyscy ludzie są równi bez względu na kolor skóry, płeć czy narodowość.

Spotkanie z reprezentantem z odległego kraju jak Kenia było ciekawym wydarzeniem edukacyjnym, kulturowym oraz językowym dla społeczności szkolnej oraz na pewno pozostanie na długo w pamięci.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.