- Reklama -

- Reklama -

Dacia z Mercedesem – nowy silnik TCe

Nawet 150 KM pod maską Dustera. Popularny model Dacii zyskuje silnik benzynowy 1.3 TCe, który znamy m.in. z nowego Mercedesa Klasy A czy Renault Captur, całej gamy Megane czy Scenica. 1.3 l TCe to owoc współpracy sojuszu Renault-Nissan z koncernem Daimler.

- Reklama -

Nowa czterocylindrowa jednostka napędowa jest dostępna w Dacii Duster w dwóch wersjach mocy 130 i 150 KM. Bez względu na moc w silniku stosowana jest znana z Nissana GT-R technologia pokrywania gładzi cylindrowych specjalną substancją, by poprawić m.in. sprawność termiczną – zachwala Piotr Prucnal, doradca handlowy w firmie Euro Car w Zamościu, koncesjonera marek Dacii i Renault.

Ostatnio najlepiej sprzedawała się Dacia Duster z silnikiem benzynowym 1,6 SCe, który obecnie zostaje zastąpiony nowym silnikiem 1.0 TCe z trzema cylindrami i turbodoładowaniem. Ta doskonała zmiana na pewno ucieszy setki klientów i pozwoli Dusterowi zachować pozycję lidera na naszym rynku lokalnym. Silnik 1.0 TCe z pewnością jest świetną jednostką napędową. W końcu to nowe 1,0 TCe, tyle że zmniejszone o jeden cylinder. Ten silnik trafił już m.in. do Nissana Micry i Renault Clio V najnowszej generacji. – Nie ma więc powodu narzekać na to, że teraz będzie napędzał także Dacię Duster. Użytkownicy bez wątpienia docenią tę zmianę, dzięki której spadnie zużycie paliwa oraz zwiększy się przyjemność z jazdy. Dzięki turbodoładowaniu moment obrotowy pojawia się w dużo niższym zakresie obrotów. Tutaj mamy 160 Nm dostępne od 2750 aż 4000 obrotów. A co z trwałością? W przypadku silników 0.9 TCe fabryczna trwałość jednostki przewidziana była na około 400 000 kilometrów i cieszą się one bardzo dobrą opinią – mówi Piotr Prucnal i zaprasza wszystkich klientów do skorzystania z jazd próbnych autami z nowymi silnikami.

 

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.