- Reklama -

- Reklama -

- Reklama -

Czy kawa jest zdrowa?

Kawa to drugi obok herbaty najpopularniejszy ciepły napój. Jeżeli nie wyobrażamy sobie dnia bez filiżanki tego czarnego naparu, to z pewnością ucieszy nas fakt, że kawa przynosi wiele korzyści dla naszego organizmu. Nie trzeba rezygnować z tej przyjemności. Spożywanie kawy w umiarkowanych ilościach pozytywnie wpływa na organizm.

- Reklama -

Najzdrowsza jest kawa ziarnista. Ma silniejsze właściwości pobudzające niż inne rodzaje kawy. Posiada też większe walory smakowe i zapachowe. Najlepiej zmielić ją tuż przed zaparzeniem. Świeżo zmielone ziarna uwalniają znacznie więcej cennych wartości odżywczych.

Pobudza

Kofeina pobudza, dodaje energii, korzystnie wpływa na pracę mózgu, poprawia pamięć i koncentrację, zmniejsza uczucie zmęczenia. Poprawia samopoczucie, obniża stres.

Wspomaga odchudzanie

Kawa bez dodatku cukru, mleka, śmietanki jest praktycznie bezkaloryczna. Wspomaga odchudzanie. Picie kawy przyspiesza metabolizm i reguluje perystaltykę jelit.

To źródło antyoksydantów

Kawa to źródło antyoksydantów redukujących wolne rodniki i łagodzących skutki stresu oksydacyjnego. Wolne rodniki uszkadzają komórki w organizmie i przyspieszają starzenie się. Dzięki kawie dłużej zachowamy młodość, jędrną i gładką skórę.

- Reklama -

Obniża ryzyko wielu chorób

Picie kawy obniża ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera i Parkinsona. Zmniejsza też prawdopodobieństwo zachorowania na marskość wątroby. Obniża ryzyko niektórych chorób nowotworowych. Antyoksydanty zawarte w kawie pozytywnie wpływają na układ krążenia. 2-3 filiżanki kawy dziennie zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia oraz cukrzycy typu 2.

Kawa wykazuje działanie przeciwbólowe. Zmniejsza m.in. dolegliwości migrenowe. Chroni przed depresją.

Kiedy kawa może szkodzić zdrowiu?

Kawa spożywana w umiarkowanych ilościach nie jest szkodliwa dla zdrowia. 2-3 filiżanki kawy dziennie to ilość bezpieczna dla osób zdrowych. Ponieważ kawa ogranicza wchłanianie magnezu, żelaza, wapnia, należy unikać picia jej podczas posiłku. Najlepiej pić kawę między posiłkami.

Zbyt duża ilość kawy może stwarzać dyskomfort psychiczny, zwiększać poczucie lęku i niepokoju oraz powodować problemy z zasypianiem. Kawa spożywana w nadmiernych ilościach może spowodować uzależnienie fizyczne.

Na spożycie kofeiny powinny uważać kobiety w ciąży, matki karmiące piersią, osoby żyjące w dużym stresie oraz cierpiące na nerwicę, osoby z chorobami serca i układu krążenia oraz z refluksem żołądkowo-przełykowym.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.