41-letnia mieszkanka Biłgoraja oszukana „na BLIK”
Oszustwo „na BLIK” to coraz bardziej popularna metoda działania przestępców, którzy wyłudzają pieniądze. Większość tego typu przestępstw zaczyna się od przejęcia czyjegoś konta na portalu społecznościowym. Następnie oszuści rozsyłają prośby do znajomych o opłacenie zamówienia lub proszą o pilną pożyczkę. Przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i zachowaniu czujności. Nasza roztropność może uchronić nas przed utratą pieniędzy.
22 lutego do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 41-letnia mieszkanka Biłgoraja, która padła ofiarą oszustwa. Osoba podszywająca się pod kobietę za pośrednictwem popularnego komunikatora rozsyłała do znajomych wiadomości, prosząc o pokrycie kosztów zamówienia i pilną pożyczkę. Na prośbę „koleżanki” zareagowały dwie znajome, które udostępniły kody BLIK. Jedna z nich straciła prawie 500 złotych natomiast druga 1000 złotych. Policjanci poszukują oszustów i apelują o rozwagę. Pamiętajmy, że nasza ostrożność może uchronić nas przed utratą pieniędzy.
Przypominamy, że proceder oszustw na BLIK staje się coraz bardziej popularny. Oszuści włamują się na konto społecznościowe i podszywają się pod osobę znajomą. Następnie wysyłają wiadomość, że pilnie potrzebują finansowego wsparcia, obiecując oczywiście zwrot pieniędzy. Proponują łatwy sposób przelania wskazanej kwoty – wystarczy zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem i przesłać go podszywającemu się pod „znajomego” oszustowi. Przekazany kod wystarczy, aby natychmiast wypłacić pieniądze z bankomatu.
mł. asp. Joanna Klimek