kolportaż baner główny

- Reklama -

- Reklama -

4 kroki do wyboru domeny idealnej

Wybór domeny dla Twojej strony może okazać się zadaniem trudniejszym, niż się wydaje na pierwszy rzut oka. I choć naturalnie sięgamy najczęściej po te zakończone rozszerzeniem .pl lub .com, to warto wiedzieć, że istnieje ich już ponad 1000 i niektóre z nich mogą nawet lepiej pasować do profilu Twojej strony. Jak więc wybrać rozszerzenie, które ułatwi pozyskiwanie odwiedzających?

- Reklama -

Weź pod uwagę swój profil

W zależności od tematu przewodniego Twojej strony możesz tak dopasować rozszerzenie domeny, by idealnie uzupełniało się z nim i pozwalało na lepsze kreowanie wizerunku. Jeśli ma to być strona firmowa, to najbardziej profesjonalne będą rozszerzenia .com, .biz lub najbardziej uniwersalne w naszym kraju .pl. Nie mają zbyt wiele polotu i nie brzmią fantazyjnie, ale przecież w większości przypadków nie o taki wizerunek nam chodzi. Do niedawna większość nowopowstających witryn korzystała ze standardowych rozszerzeń, ale sytuacja ta uległa zmianie i aktualnie można wybierać spomiędzy setek różnych rozszerzeń. Niektóre z nich przypadną do gustu freelancerom czy blogerom (np. .me, .blog), agencjom nieruchomości (.property, .agency, .apartments), serwisom informacyjnym (.news, .info), sprzedawcom samochodów (.auto, .car, .cars) – gama jest naprawdę szeroka i z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

toyota Yaris

Lokalizacja – nie mniej istotna

Coraz większą popularnością cieszą się również domeny regionalne, nawiązujące do obszaru działalności czy siedziby firmy bądź centrali spółki. Choć najpopularniejsza w naszym kraju jest domena .pl, to coraz częściej wykorzystywane są domeny typu .waw.pl, .wroclaw.pl, warszawa.pl, lublin.pl czy slask.pl. To nie tylko fajny sposób na podkreślenie przywiązania do swojego regionu i zawężenie wyników wyszukiwania w Google, ale także na rozdzielenie lokalnych oddziałów firmy i obniżenia kosztów – domeny lokalne są najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem na całym rynku. Niektóre z nich kosztują zaledwie kilka złotych rocznie – to bardzo niewiele jak na narzędzie ułatwiające dodatkowo pozycjonowanie się w wynikach wyszukiwarek internetowych.

Dla dostawców treści obejmujących obszarem działalności więcej niż tylko terytorium naszego kraju, a także podmiotów zajmujących się handlem i działalnością na obszarze całej Europy, atrakcyjne mogą okazać się rozszerzenia .eu, które budzą pozytywne skojarzenia u zdecydowanej większości odbiorców. To również niezły sposób na zaprezentowanie swojej oferty kontrahentom z dalekich krajów, którzy nie do końca zdają sobie sprawę z tego, gdzie znajduje się Polska. Europa brzmi zdecydowanie bardziej rozpoznawalnie.

Dodaj szybkie ogłoszenie drobne na naszym portalu:

Gra słów? Bardzo dobra idea!

Coraz częściej w sieci można spotkać przykłady zręcznego wykorzystania rozszerzeń, żeby w ciekawy sposób zbudować grę słów wraz z treścią domeny. Takim przykładem jest np. domena najpopularniejszej aplikacji do wideorozmów zoom.us albo polska strona o tematyce około zdrowotnej wylecz.to. Jak więc widzisz, to wcale nie takie trudne, a dzięki dostępności setek różnych rozszerzeń być może uda Ci się trafić na opcję, która pozwoli w zabawny albo ciekawy sposób przykuć uwagę Twoich klientów lub potencjalnych odwiedzających. Korzystając z wyszukiwarek, możesz szybko sprawdzić dostępność domeny i spośród dostępnych opcji wybrać tę najciekawszą. Bez wątpienia wyróżni się ona na tle podobnych i nudnych domen, które wykorzystuje Twoja konkurencja. Postaw więc na coś innego i zainteresuj odwiedzających.

Zadbaj o niepodważalność 

Wybrana przez Ciebie domena zapewne dostępna jest w kilku wariantach. Z pewnością planujesz wydać sporo na marketing i nie chciałbyś, by ktoś inny założył podobną domenę z innym rozszerzeniem i korzystał z owoców Twojej pracy. Z tego względu dobrze jest zarezerwować kilka domen o najpopularniejszych rozszerzeniach i przekierować wszystkie do Twojej strony. Nie tylko utrudni to możliwość podszywania się pod Ciebie, ale także zagwarantuje Ci, że nawet w razie błędu w zapisie Twoi klienci i tak finalnie trafią do Ciebie. A przecież właśnie taki cel Ci przyświeca, kiedy zakładasz własną stronę w sieci.

- Reklama -

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Nowa Gazeta Biłgorajska nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.